A PlayStation 2 az ünnepi szezon slágere
Amint az várható volt, a konzolok eladási listáját az ünnepi szezonban a Sony PlayStation 2 vezeti. Ez egyfelől a remek szoftverháttérnek köszönhető, másrészt annak, hogy a legnagyobb rivális Microsoft egyelőre képtelen kielégíteni a keresletet.
Az NPD Intelect által elvégzett és a Credit Suisse Boston által nyilvánosságra hozott felmérés szerint október 1-től december 8-ig az Egyesült Államokban összesen mintegy 1,4 millió PlayStation 2 konzolt adtak el. A Microsoft gépe volt a második legkelendőbb, Xboxból ugyanis közel 950 ezer fogyott. A Nintendo GameCube 615 ezer példányban kelt el.
Természetesen nem szabad elfelejtenünk, hogy a PlayStation 2 már tavaly november óta kapható az USA-ban, az Xbox és a GameCube viszont idén november közepén mutatkoztak be az amerikai piacon.
A Credit Suisse szerint a Microsoft minden további nélkül el tudja érni az erre az évre kitűzött 1,5 millió darabos értékesítési előrejelzését.
Az új konzolok mellett természetesen a programok is kelendőek. A felmérés szerint a legnagyobb játékkiadó Electronic Arts negyedéves forgalma december 8-ig elérte a 247,3 millió dollárt, ami 37,8 százalékkal magasabb, mint tavaly ugyanebben az időszakban.