A Fujitsu Siemens jövőre jelentősen növelné PC-piaci részesedését
[CNET, Reuters] A Fujitsu Siemens német-japán közös vállalat közölte, hogy jövőre szeretné növelni piaci részesedését a Compaq és a Hewlett-Packard kárára az amúgy várhatóan nem növekvő piacon.
Adrian von Hammerstein, a cég elnök-vezérigazgatója egy interjúban elmondta, hogy a vállalat már el is nyert ügyleteket olyan vállalati ügyfelektől, amelyeket összezavart a tervezett Hewlett-Packard--Compaq egyesülés. Von Hammerstein szerint egyértelműen elindult egy ilyen irányú folyamat és további ilyen ügyletek megkötése várható jövőre.
Von Hammerstein azt is elmondta, hogy a cég az év egészében nyereséges lesz, bár azt nem részletezte, hogy vajon a PC divízió és a vállalati divízió egyaránt nyereséges lesz-e. Von Hammerstein ezzel kapcsolatban csak annyit árult el, hogy a cél az, hogy mindkét részleg nyereséges legyen jövőre.
A Fujitsu Siemens várhatóan 5,9 milliárd eurós évi forgalmának kb. 70%-át adják a PC-k és a laptopok, a többi bevétel a csúcskategóriájú vállalati számítógépek eladásából származik.
A PC részleg Európában negyedik helyen áll forgalom alapján, ám a divízió folyamatos nyomás alatt van, miután az idén piaci részesedést veszített a vetélytársak javára. Az IDC piackutató cég szerint a cég európai piaci részesedése 8,5%-ra esett vissza a harmadik negyedévben az előző év hasonló időszakában elért 10%-hoz képest.
A harmadik negyedév egészét nézve az európai PC-piac 12%-kal csökkent. Az első öt helyen álló gyártók közül egyedül a Dell tudta növelni az eladott PC-k volumenét. Von Hammerstein elmondta, hogy a Fujitsu Siemens jövőre nem fog piaci részesedést veszíteni.
Von Hammerstein szerint a Dell üzleti modellje megfelelő a nagyvállatok számára, de van tér másmilyen üzleti modellek számára is. Von Hammerstein elmondta, hogy a kis- és közepes vállalatok (SME) számára a leghatékonyabb a közvetett értékesítési modell -- ez azt jelenti, hogy a PC-gyártóknak kell finanszírozniuk a magasabb készleteket, és fennáll annak a veszélye, hogy a tárolás alatt csökken a számítógépek értéke, így magasabbak a költségek.
"A Dell nem lesz képes elég értékesítési személyzetet felvenni ahhoz, hogy a teljes SME piacot lefedje. Ezért kell közvetítőkön keresztül értékesíteni" -- mondta Von Hammerstein.
A fogyasztóknak történő eladások eddig a várakozásoknál erősebbek voltak a negyedik negyedévben, és a kiskereskedők is jelentős új megrendeléseket adtak fel a cégnek.
Összességében a számítógéppiac várhatóan nem fog nőni jövőre, dacára a Microsoft Windows XP operációs megjelenésének és annak, hogy egyes szakértők szerint fel fog lendülni a PC-lecserélési piac. Von Hammerstein szerint a lecserélési ciklus hosszabb lett, így jelentős fellendülést e szegmenstől sem lehet várni.
A cég jelentős összegeket fektet be az új vállalati termékekbe (szerverek, tárolási eszközökbe és mainframe-ekbe), minthogy a célja az, hogy a nagyobb értékű számítógépek piacán is terjeszkedjen a vállalat. Von Hammerstein azt is közölte, hogy néhány éven belül a nagy teljesítményű vállalati számítógépek fogják adni a forgalom 50%-át, míg jelenleg ez 30%.