:

Szerző: Vörös Péter

2001. december 5. 10:56

Továbbra is csökken az online hirdetési forgalom az USA-ban

[CNET] Az amerikai internetes hirdetési forgalom 5,55 milliárd $-t tett ki 2001 első kilenc hónapjában, ez 8,4%-os csökkenés az előző év hasonló időszakához képest, közölte az Interactive Advertising Bureau (Interaktív Hirdetési Iroda, IAB).

[CNET] Az amerikai internetes hirdetési forgalom 5,55 milliárd $-t tett ki 2001 első kilenc hónapjában, ez 8,4%-os csökkenés az előző év hasonló időszakához képest, közölte az Interactive Advertising Bureau (Interaktív Hirdetési Iroda, IAB).

A harmadik negyedévben az internetes hirdetési forgalom 1,79 milliárd $-t tett ki, ez 4,1%-os csökkenés a második negyedéves 1,87 milliárd $-hoz képest. Sorozatban ez volt a harmadik olyan negyedév, amikor csökkentek a negyedéves eladások.

Az IAB negyedéves jelentését ("Internet Ad Revenue Report") a PricewaterhouseCoopers New Media Group készíti.

Az online hirdetési forgalom csökkenése a technológiai szektor hanyatlásának és az amerikai recessziónak az eredménye: e két tényező a hagyományos hirdetési ipart is erősen érintette. Éveken keresztül volt 2 ill. 3 számjegyű az online hirdetési forgalom növekedése, mivel egykoron a .com cégek jelentős összegeket áldoztak az online hirdetésekre.

Tom Hyland, a PricewaterhouseCoopers New Media Group elnöke elmondta, hogy a negyedéves forgalom enyhe csökkenése igazából nem is olyan rossz eredmény, mint amilyennek első látásra tűnik. Hyland szerint úgy tűnik, hogy a hagyományos hirdetők annál inkább hirdetnek az Interneten, ahogy nő az online média népszerűsége a fogyasztók körében.

A Zenith Optimedia ipari előrejelző cég 6%-os csökkenésre számít az amerikai online hirdetési forgalom terén (kiigazítva az inflációval). Jövőre a kiadások várhatóan 1,5%-kal csökkennek. Ezzel szemben Robert Coen, a Universal McCann egyik elemzője 2,5%-os növekedésre számít 2002-ben, az idén pedig 3,9%-os csökkenést vár.

Az amerikai online piacon továbbra is az apróhirdetések nőnek a legerősebben, a harmadik negyedévben a forgalom 17%-át tették ki ezek az IAB jelentése szerint. A legnépszerűbb hirdetési forma továbbra is a banner, amely az online hirdetési forgalom 1/3-át adja.

a címlapról