Mellbedobással az AMD Athlon XP mellett
[The Inquirer] Az AMD nagyszabású reklámkampányba kezd Európa-szerte a cég Athlon XP processzorainak népszerűsítéséért. Noha -- akárcsak az Intel -- az AMD sem hozza nyilvánosságra, hogy mennyit is költ reklámra, a sunnyvale-i cégnek várhatóan ez lesz története során a legnagyobb kaliberű kampánya kontinensünkön, amely 17 kulcsfontosságú európai piacot ölel majd fel.
Nagy-Britanniában már meg is jelentek az első hirdetések a nyomtatott szaksajtóban, míg a jövőben rádiós és televíziós kampányok is várhatóak. Az AMD azonban tradicionálisan más marketingfogásokat alkalmaz, mint legnagyobb vetélytársa, az Intel. Már a Comdex 2001 kiállításon kitűnt a cég azzal, hogy egy Las Vegas-i sportcsarnokban méregdrága sportautókat állított ki, melyeket a látogatók a helyszínen ki is próbálhattak egy, az Egyesült Államokban rendkívül népszerű pilóta kalauzolásával. Angliában pedig a cég disztribúciós partnereinek a múlt héten rendezett eligazításon a bájait korábban 3000 fontért markánsabbá tevő népszerű brit modell és tévés műsorvezető, Melinda Messenger felelt a jó hangulatért.
Ha csupán rajta múlik, mellbedobással győz az Athlon XP...
Egyelőre ugyan más európai piacokat megcélzó kampányokról nem áll rendelkezésünkre információ, azonban a The Inquirer beszámolója szerint Nagy-Britanniában már folynak a kereskedelmi rádiócsatornákban elhangzó hirdetések előkészítő munkálatai. A szigetországban számos napi- és hetilapban, valamint szakfolyóiratban népszerűsíti majd a cég legújabb termékét, ahogy várhatóan az európai futballőrületet is meglovagolja -- bár gyaníthatóan a Borsodi Liga nem szerepel az AMD listáján.