Alternatív gyártópartnert keres az NVIDIA az Xbox grafikus chipjeinek előállításához
[EE Times] A világ második legnagyobb kizárólag félvezetőgyártással foglalkozó cégének számító UMC-hez (United Microelectronics Corporation) közel álló források szerint a tajvani cég rövid időn belül megkezdi a Microsoft Xbox játékkonzoljában alkalmazott NVIDIA XGPU gyártását. Amint arról korábban beszámoltunk, a chipeket tervező NVIDIA elégedetlen jelenleg egyetlen chipgyártó partnerének, a TSMC-nek (Taiwan Semiconductor Manufacturing Corporation) a teljesítményével, ezért alternatív szerződéses partnereket keres.
Illusztráció: NVIDIA
A UMC állítólag nemrégiben fejezte be a chipek tesztpéldányainak próbagyártását, és ezt követően beindulhat a tömegtermelés. Amint az ismert, az Xbox 233 MHz-en üzemelő grafikus chipje, mely egyben jelen pillanatban az NVIDIA legfejlettebb processzora, 0,15 mikronos gyártástechnológiával készül. Minthogy azonban a TSMC teljes 0,15 mikronos gyártókapacitása le van foglalva, az NVIDIA a növekvő igények kielégítése érdekében kénytelen volt más chipgyártó partnert is keresni. Egyes források szerint maga a Microsoft is egyre vehemensebben szorgalmazta egy alternatív partner bevonását a termelésbe.
A tajvani Nomura Securities egyik elemzője szerint a konzol iránti jelentős kereslet áll a várható UMC megbízás hátterében. S minthogy a TSMC gyáraiban még mindig nem megfelelő a chipek hozama, az NVIDIA-nak más gyártóhoz kellett fordulnia. S noha az elemző szerint várhatóan a UMC sem képes a TSMC-nél jobb szilíciumostyánkénti hozamot elérni, ez tűnik a legracionálisabb lépésnek a termelés növelésére.