:

Szerző: Vörös Péter

2001. november 22. 13:51

Az átlagos japán mobiltelefonfelhasználó hatezer Ft-ot költ havonta az i-mode használatára

Az NTT csoporthoz tartozó InfoCom Research felmérése szerint a japán i-mode felhasználók átlagosan havi 2614 jent (kb. 6 ezer Ft-ot) költenek fizetős információkra és vásárlásokra az i-mode szolgáltatás keretében. Egy évvel korábban ugyanez az összeg 1845 jen (kb. 4300 Ft) volt, tehát 40%-os az emelkedés.

Az NTT csoporthoz tartozó InfoCom Research felmérése szerint a japán i-mode felhasználók átlagosan havi 2614 jent (kb. 6 ezer Ft-ot) költenek fizetős információkra és vásárlásokra az i-mode szolgáltatás keretében. Egy évvel korábban ugyanez az összeg 1845 jen (kb. 4300 Ft) volt, tehát 40%-os az emelkedés.

Az i-mode a piacvezető japán NTT DoCoMo mobiltelefon-szolgáltató sikerterméke, amely lehetővé teszi az e-mail szolgáltatást és a webböngészést egy névjegykártya méretű kijelzőn.

Arra a kérdésre, hogy mire használták leginkább a felhasználók az i-mode szolgáltatást, a válasz a következő: elsősorban fizetős alapú csengőhangok és zenék vásárlására, míg a többi fizetős alapú információs szolgáltatás állt a második helyen.

Egészében az 1-6 helyen álló tételek mind online-nal kapcsolatos digitális tartalmak voltak, ez a trend hasonló volt az egy évvel ezelőtti felméréshez. Azonban azon felhasználók aránya, akik CD-ket, videókat és DVD-ket vásároltak 7,8%-ról 16,4%-ra emelkedett, ami azt mutatja, hogy az árucikkeket értékesítő szolgáltatások aránya is fokozatosan nő.

A felmérésben résztvevők a becslések szerint "hardcore" i-mode felhasználók voltak, de a felmérés azt is mutatja, hogy a felhasználók egyre több termeket vásárolnak és többet költenek az i-mode-ra, mihelyt megszokják az i-mode fizetési rendszert.

a címlapról