:

Szerző: Vörös Péter

2001. november 21. 12:42

Csökkent a Sega vesztesége a konzolpiacról történt kivonulás után

[Bloomberg, Reuters] A Sega első pénzügyi féléves vesztesége csökkent azután, hogy a videojátékgyártó cég felhagyott a Dreamcast játékkonzol gyártásával annak érdekében, hogy erőforrásait szoftverek gyártására összpontosítsa az olyan korábbi riválisok számára, mint pl. a Sony.

[Bloomberg, Reuters] A Sega első pénzügyi féléves vesztesége csökkent azután, hogy a videojátékgyártó cég felhagyott a Dreamcast játékkonzol gyártásával annak érdekében, hogy erőforrásait szoftverek gyártására összpontosítsa az olyan korábbi riválisok számára, mint pl. a Sony.

A Sega cégcsoport vesztesége 170 millió $ volt a szeptember 30-án végződött első pénzügyi félévben, szemben az előző év hasonló időszakában elért 260,28 millió $-hoz képest. Az eredmény a cég októberi 163 millió $-os előrejelzésének nagyjából megfelelő volt, bár azért kissé jobb eredményre számítottak a befektetők és az elemzők.

A cég üzemi nyeresége 47,01 millió $ volt az első pénzügyi félévben, szemben a tavalyi hasonló időszakban elért 228,97 millió $-os üzemi veszteséggel.

A veszteséges Dreamcast játékkonzol üzletág nélkül (amelyet a cég márciusban számolt fel) a féléves forgalom 18%-kal 795,5 millió $-ra esett vissza. A befektetők szerint a cég a veszteség csökkenését az elbukott Dreamcast fejlesztésére és terjesztésére fordított összegek leállításával és a szoftverekre történő koncentrálással érte el.

Naohiko Sasaki, a Kokusai Asset Management igazgatója szerint a cég jó munkát végzett az üzleti fókusz megváltoztatásában. "A kérdés már csak az, hogy vajon sikerül-e növelni a nyereséget a szoftver üzletágban?" -- jegyezte meg Sasaki.

A várakozások szerint a cég az idén sorozatban ötödik évét zárja veszteséggel. A 2002 márciusában lezáruló pénzügyi évben a cégcsoport várhatóan 122 millió $-os veszteséget ér el, míg a forgalom 1,63 milliárd $ lesz, ami 17%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban.

A Sega fogyasztói játék üzletága 7,08 millió $-os üzemi veszteséggel zárta az első pénzügyi félévet, szemben az egy évvel korábban elért 280,6 millió $-os veszteséggel. Ehhez az üzletághoz tartoznak az otthoni játékkonzolok és a játékszoftverek.

A cég játéktermekben használt berendezéseit gyártó részlege 16,28 millió $-os nyereséget ért el az első pénzügyi félévben, ez 20%-os csökkenés az előző év hasonló időszakához képest, amikor 20,33 millió $ volt a nyereség.

A Sega vidámparkokban használt berendezéseit gyártó részlegének nyeresége 40%-kal 45,55 millió $-ra nőtt az egy évvel korábbi 32,54 millió $-hoz képest.

A cég szerint a fogyasztói üzletág nullszaldós lesz a pénzügyi év egészében, a cég játéktermekben használt berendezéseit gyártó részlege 36,6 millió $-os nyereséget fog realizálni, míg a vidámparkokban használt berendezéseket gyártó részleg vesztesége 64,26 millió $ lesz.

Az első pénzügyi félévben a Sega 7,21 millió játékszoftvert adott el, ebből 4,45 millió volt azon szoftverek száma, amelyek a Dreamcast konzolhoz készültek. A cég azt tervezi, hogy a márciusban véget érő pénzügyi évben 14 millió játékszoftvert adnak el, ebből 6,35 millió lesz a Dreamcast-szoftver.

A Sega e hét végén adja el utolsó Dreamcast készleteit az USA-ban, közölte Tetsu Kayama, a cég működtetésért felelős vezérigazgatója.

A cég az amerikai játékkonzol-változat 20 ezer példányát fogja átalakítani december elején ahhoz, hogy ezeket a japán piacon értékesítse, mivel a cég a japán piacon az összes készleten lévő konzolt eladta. Ezután a cég csupán néhány ezer darab konzolt fog megtartani az esetleges cserékhez.

a címlapról