:

Szerző: Barna József

2001. november 21. 03:40

Koncentráció a magyar médiaügynökségi piacon

[Magna Global] A nemzetközi tendenciákat követve az Interpublic Group of Companies (IPG) igazgatótanácsa ez év nyarán úgy döntött, hogy koncentrálja az érdekeltségébe tartozó valamennyi ügynökség médiavásárló erejét. Magna Global néven egy új nemzetközi szervezetet hozott létre, amely közösen tárgyal az IPG-ügynökségek által kezelt médiavolumenekre. A New York-i székhellyel bejegyzett Magna Global ezáltal a világ legnagyobb médiavásárló szervezetévé vált. Az általa kezelt volumen 2001-ben megközelíti a 40 milliárd dollárt.

[Magna Global] A nemzetközi tendenciákat követve az Interpublic Group of Companies (IPG) igazgatótanácsa ez év nyarán úgy döntött, hogy koncentrálja az érdekeltségébe tartozó valamennyi ügynökség médiavásárló erejét. Magna Global néven egy új nemzetközi szervezetet hozott létre, amely közösen tárgyal az IPG-ügynökségek által kezelt médiavolumenekre. A New York-i székhellyel bejegyzett Magna Global ezáltal a világ legnagyobb médiavásárló szervezetévé vált. Az általa kezelt volumen 2001-ben megközelíti a 40 milliárd dollárt.

Magyarországon három médiaügynökség tartozik az IPG tulajdoni körébe: a Universal McCann, az Initiative Media, valamint a PanMedia Western. Mindhárom ügynökség évek óta jelentős szereplője a hazai reklámiparnak. Ügyfélkörükben megtalálhatók a legnagyobb nemzetközi és magyar cégek, köztük számos piacvezető. A három ügynökség között az elmúlt években egyre erősödő együttműködés alakult ki, igazodva az ügyfeleik, tulajdonosaik elvárásaihoz, piaci követelményekhez egyaránt.

A nyár óta eltelt időszak intenzív tárgyalásait lezárva, 2001. december 1-i hatállyal a három ügynökség Magyarországon is megalakította közös médiavásárló szervezetét. Az új cég székhelye Budapest, élén pedig a három ügynökség eddigi vezetőiből álló ügyvezetői testület áll.

A Magna Global Hungary Kft. a médiavásárlásra koncentrál, vagyis változatlanul a három alapító ügynökség önálló feladata lesz az ügyfélkezelés, a stratégiakészítés és a médiatervezés. Ezáltal nem keletkezik konfliktus az egyes ügynökségek ügyfélköre között. Ugyanakkor a Magna tömöríti az alapítók kutatási és fejlesztési kapacitásait is, amivel a három ügynökség ezen az egyre forrásigényesebb területen is nem titkolt versenyelőnyre kíván szert tenni ügyfelei érdekében.

Ugyanígy komoly jelentősége van az új szervezetben tömörülő vásárlási volumeneknek. A három alapító által együttesen kezelt reklámösszegek nagysága tarifaáron számítva idén várhatóan eléri a 60 milliárd forintot. Ez közel 25%-os piaci részesedést jelent, amely új dimenziókat nyithat meg a médiaipar közös erőfeszítésekkel történő fejlesztésében és lehetőségeket biztosít nagyobb invesztíciókra a fogyasztók jobb megismerése, a kutatások, valamint az oktatás és képzés területén.

Incze Kinga, a Universal McCann vezetője kiemelte, hogy "a kialakított együttműködési struktúra maximális biztonságot garantál az ügyfélszintű adatok kezelését illetően. Ugyanakkor az ügynökségi szintű adat- és információcsere már önmagában is komolyan erősíti a három alapító piacismeretét és -pozícióját, javítja munkájuk tervezhetőségét."

Németh Béla, az Initiative Media ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: "A Magna Global Hungary megalakulásával a piac legnagyobb szereplője jött létre. Tisztában vagyunk azzal a komoly felelősségel, amit ez a pozició jelent. Nem fogunk visszaélni a helyzetünkkel, de ügyfeleink érdekeit képviselve természetesen maximálisan ki szeretnénk aknázni ennek a poziciónak a lehetőségeit."

Bognár Tamás, a PanMedia Western ügyvezetőjének véleménye szerint "az ügyfelek ezzel a struktúrával járnak a legjobban. Élvezhetik az összevont volumenek előnyeit, ugyanakkor nem kell lemondaniuk eddigi tervező ügynökségük rugalmasságáról, empátiájáról."

a címlapról