:

Szerző: Bodnár Ádám

2001. november 16. 12:03

A hp a harmadik negyedévben átvette a vezetést a magyar notebookpiacon

[hp] Czinege László, a Hewlett-Packard Magyarország marketingigazgatója az éves eladási eredményeket elemezve a hordozható számítógépek területén elért kiemelkedő növekedésről számolt be.

[hp] Czinege László, a Hewlett-Packard Magyarország marketingigazgatója az éves eladási eredményeket elemezve a hordozható számítógépek területén elért kiemelkedő növekedésről számolt be.

Az International Data Corporation (IDC) jelentése szerint a 2001. év harmadik negyedévében (júliustól szeptemberig) a magyarországi noteszgép-piac hozzávetőleg 7000 hordozható számítógép volumenű volt. A hp a három hónap alatt értékesített több mint 1300 darab notebookjával 20%-os részesedést ért el, s így piacvezető lett.

"Fontosnak tartom kiemelni, hogy az előző év hasonló időszakához képest a magyar notebookpiacon a nagy részesedést elérő cégek közül a hp növekedett a legjobban, mintegy 85 százalékkal" -- mondta Czinege. "A hazai piac egésze évről évre csak 20%-os növekedést mutat fel, bár még ezzel az aránnyal is megelőzi a nyugat-európai piacokat."

A hp notebookok közül a legtöbben a kis- és középvállalatoknak, illetve egyéni felhasználóknak szánt Omnibook XE3 modellt választották. Ugyanakkor a magyar piac nem mozdult el láthatóan az olcsó modellek irányába: a hp exkluzív vállalati modelljei, az Omnibook 6000 és az Omnibook 500 is rendkívül kelendőek voltak.

A hp által értékesített noteszgépek negyede 1 GHz-es processzorral rendelkezett, illetve említést érdemel az a tény is, hogy a mobilszámítógépek fele nagy (14-15 colos) kijelzővel került értékesítésre. A hp fontosnak tartja azt is, hogy hordozható számítógépeit nagy kapacitású tárolóeszközzel szerelje fel: minden tizedik eladott termékben CD-ROM helyett már DVD-olvasó van.

"A hp nagyon komolyan veszi a magyar piacot, minden Omnibookot magyar nyelvű operációs rendszerrel és billentyűzettel, teljes magyar lokalizációval szállítunk" -- folytatta Czinege. "Külön öröm számunkra, hogy nem csak a külföldi irányítású vagy tulajdonú cégek, de a hazai kis- és középvállalatok is a hp hordozható gépeit választják."

A magyar notebookpiac további jellemzője, hogy egyre népszerűbbek az ultrakönnyű modellek is, amelyekben a floppy- és cd-olvasók az alapegységen kívül helyezkednek el. Ezt a kategóriát a hp kínálatában az Omnibook 500 modellek képviselik.

Összességében a hp arra törekszik, hogy hordozható számítógépei legendás minősége mellett azok ár/teljesítmény aránya is kiemelkedő legyen.

"Stratégiánknak három alapvető eleme van: a hp név és minőség, a jó ár és az ügyfél igényeinek való megfelelés. A hp Magyarország célja, hogy az első helyet ezen a piacon a következő negyedévben is megtartsuk, és januárban már arról számolhassunk be a sajtó képviselőinek, hogy Magyarországon a hp lett az év legnagyobb notebook-szállítója."

a címlapról