Az internet-képes konzolok elősegíthetik az internethasználók számának növekedését
Az új generációs jétékkonzolok -- mint például a Microsoft Xbox -- megjelenése és a szélessávú internet egyre erősebb otthoni jelenléte jelentősen növelheti az internetezők számát -- állítja a GartnerG2 csütörtökön közzétett tanulmánya.
Az online játékokból származó bevétel a 2002-re becsült 138 millió dollárról 2005-re elérheti a 2,3 milliárd dollárt is. A növekedés mellett azonban csökkeni fognak az egy felhasználóra eső költések -- derül ki a jelentésből.
"Míg az internetes konzolokkal rendelkező háztartások által elköltött évi átlagos 167 dollár 2005-re 157 dollárra csökken, a felhasználók száma robbanásszerűen növekszik majd" -- mondta Mike Cruz, a GartnerG2 vezető elemzője. "2002-ben a játékokban csak egy extra lehetőség lesz az internetes többjátékos üzemmód, de 2005-ben már teljesen hétköznapivá válik."
A jelentés szerint egyre többen használják majd a konzolokat játékok futtatása mellett olyan feladatok elvégzésére, mint pl. videók letöltése, online zeneszolgáltatás igénybevétele, stb. Ezt a merevlemezzel és internetkapcsolattal felszerelt készülékek számának növekedése teszi lehetővé.
Azonban ennek a növekedésnek előfeltétele az otthoni broadband hálózatok széles körű elterjedése, jelenleg ugyanis jellemzően a PC-vel rendelkező háztartások rendelnek széles sávú internetszolgáltatást -- állítja a tanulmány.
A jelenleg piacon levő konzolok közül az Xbox és a PlayStation 2 képes széles sávú hálózaton az internetre kapcsolódni. Az Xbox alapkiépítésben nyújtja ezt a szolgáltatást, a PlayStation 2 külön beszerezhető bővítőegységgel.