Európai e-vásárlási körkép: a franciák és az angolok a legaktívabb vásárlók, az írek a munkahelyükről keresik fel az e-boltokat
[CNET] Az Amazon.com által nemrégiben elvégzett felmérés érdekes eredményekkel szolgált az európai online vásárlási szokásokról.
Az amerikai elektronikus üzlet szerdán hozta nyilvánosságra azt a felmérést, amelynek kapcsán a vállalat francia, német és angol oldalára ellátogató több mint 2000 vásárlót kérdeztek meg online vásárlási szokásairól.
Az Amazon.com szerint a ügyfélkapcsolatok javítása érdekében végezték a felmérést. "Tanulnunk kell az országok vásárlási szokásainak minden apró részletéből, hogy jobban tudjuk kiszolgálni vevőinket" -- magyarázott Robin Terrell, az Amazon.co.uk ügyvezető igazgatója.
A kutatás az európai vásárlók érdekes szokásain kívül feltárta a fogyasztók preferenciáit és motivációit is. A felmérésből például kiderült, hogy a vevők sokkal inkább az éjjel-nappali "nyitvatartás" miatt keresik az online üzleteket és nem az alacsonyabb ár az elsőrendű fontosságú számukra.
A vásárlások nagy része otthonról történik. A kutatásban résztvevőknek csupán 31 százaléka intézte tranzakcióját munkahelyén, 67 százalékuk otthonról vagy az otthoni munkahelyéről vásárolt. Az egyetlen kivételt az írek jelentik, náluk a vevők 46 százaléka munkahelyéről kereste fel az Amazon.com oldalát.
Az európaiak nagyobb többsége, pontosan 53 százaléka este és otthonról vásárol. Az osztrákok és a németek igazi éjszakai baglyok, 63 és 62 százalékuk este kereste fel az online boltot. A németek még este 10 óra után is szívesen vásároltak.
A legaktívabb vásárlók a franiák és az angolok: 33 százalékuk havi 10-nél is többször rendel árut valamelyik e-kereskedelmi honlapról. A legkevesebbet az olaszok vásárolnak online boltokban: csak 1 százalékuk vásárol havi 20-nál többször internetes üzletekben.
A legkevésbé aktív vásárlók a hollandok: csak 25 százalékuk vásárol havonta legalább egyszer internetes boltokban. Azonban az idősebb korosztály -- az ötven évnél idősebbek -- körében népszerű az e-kereskedelem, hiszen 20 százalékuk jár online üzletekbe.
A franciák főként reggel és este keresik fel az e-boltokat, a megkérdezettek 18 százaléka este 10 után, 11 százalékuk pedig reggel 10 előtt szeret vásárolni.
Meglepő adatok derültek ki a svédekről is: a tanulmány szerint ők a leginkább fogékonyak a hirdetésekre és ők vesznek a legszívesebben olyan termékeket, amelyeket eredetileg nem is akartak megvenni.