Csökkent a Siebel forgalma és nyeresége
[CNET, Reuters] A CRM (customer relationship management -- ügyfélkapcsolat menedzsment) piacon vezető Siebel Systems szerdán a tőzsdei zárás után bejelentette harmadik negyedéves eredményeit, amelyek a Wall Street várakozásainak alsó felébe estek. A San Mateo (Kalifornia) központú Siebel nettó nyeresége 35,2 millió $ (részvényenként 7 cent) volt, szemben az egy évvel ezelőtti hasonló időszakban elért 67,5 millió $-ral (részvényenként 13 centtel). A negyedéves forgalom 428,5 millió $ volt, szemben a tavalyi 496,5 millió $-ral.
A cég licencdíj bevételei 193,5 millió $-t tettek ki, szemben az előző évben elért 308,8 millió $-ral -- mindez jelentősen a cég előzetes várakozásai (250-350 millió $) alatt volt. Szakértők ezt a mutatót kulcsfontosságúnak ítélik meg a szoftvercég teljesítményének méréséhez. A First Call által reprezentált elemzők által várt nyereség részvényenként 5-14 cent között volt. Az átlagos becslés részvényenként 9 centes nyereség, míg az előrejelzett forgalom 490,8 millió $ volt.
A cég részvényárfolyama csütörtökön 0,27$-ral (1,55%-kal) 17,11$-ra csökkent. Az elmúlt egy évben a részvényárfolyam 12,24-119,88$ között volt.