:

Szerző: Vörös Péter

2001. október 19. 14:42

Euronet: kommunikáció és ügyfélkapcsolat

[KHP Budapest] Az előrejelzések az internet további térhódítását jósolják, nem csak az adatforgalom, hanem a beszédátvitel területén is -- mondta Sas Tibor, az Euronet Rt. kereskedelmi igazgatója a cég szakmai napján tartott sajtótájékoztatón csütörtökön. Kiemelte az ügyféladatkezelő megoldások fontosságát is, hiszen piaci környezetben egy cégnek nem lehet más célja, mint az ügyféligények maximális kielégítése. Az Euronet Rt. partnereivel -- az IBM-mel, Avayával, Onyxszel és net.com-mal -- együttműködve IP-alapú telefont, CRM megoldásokat és a vállalati kommunikációs megoldások legújabb technológiáit vonultatta fel a több mint 250 érdeklődő számára.

[KHP Budapest] "Az előrejelzések az internet további térhódítását jósolják, nem csak az adatforgalom, hanem a beszédátvitel területén is" -- mondta Sas Tibor, az Euronet Rt. kereskedelmi igazgatója a cég szakmai napján tartott sajtótájékoztatón csütörtökön. Kiemelte az ügyféladatkezelő megoldások fontosságát is, hiszen piaci környezetben egy cégnek nem lehet más célja, mint az ügyféligények maximális kielégítése. Az Euronet Rt. partnereivel -- az IBM-mel, Avayával, Onyxszel és net.com-mal -- együttműködve IP-alapú telefont, CRM megoldásokat és a vállalati kommunikációs megoldások legújabb technológiáit vonultatta fel a több mint 250 érdeklődő számára.

A piaci verseny fokozódása és a gyors technológiai fejlődés újabb és újabb megválaszolandó kihívást, problémát vagy feladatot jelent a gazdálkodó és társadalmi szervezetek -- valamint azok informatikai részlegei számára. Az Euronet Rt. szakmai napja az ezen kihívásokra adható szervezési és technikai megoldásokra mutat konkrét válaszokat, és példákat a vállalati kommunikáció, a távközlési szolgáltatás, valamint az ügyfélkapcsolat-kezelés témakörében.

A vállalatok általában fokról fokra építik ki informatikai-távközlési rendszerüket, a hosszú távra szóló megoldás igényével, a legújabb, de már kellően kiforrott technológiák alkalmazásával. A számtalan különböző megoldás egymás mellett élése miatt rendkívül fontos, hogy egy megbízható és hozzáértő partnerre bízzuk a cég infokommunikációs rendszereinek kiépítését. Az Euronet Rt. a magyar piacon egyedülállóan komplex megoldást ad az intelligens kábelezési megoldásoktól a kommunikációs rendszer megtervezésén és kiépítésén át a fejlett ügyfélkapcsolatkezelő rendszerekig, illetve mindezek szervizelése és támogatása területén.

"Elsősorban tapasztalatunk, szakértelmünk, és egyedülálló partneri kapcsolataink révén nyújtható komplex megoldásaink különböztetnek meg bennünket a versenytársainktól" -- mondta Sas Tibor, az Euronet Rt. kereskedelmi igazgatója. "Egy olyan erőteljesen versengő, de letisztult piacon, ahol többmilliós projekteknél mindössze néhány százalék különbség mutatkozik az ajánlati árakban, nagyon fontos az ügyféligények maximális kielégítése. Mi a minőségre, az egymással együttműködő, és hosszú távra szóló megoldásokra helyezzük a hangsúlyt."

A szakmai nap programján végigtekintve Sas Tibor kiemelte, hogy az Euronet Rt. számára fontos piacot jelentenek a távközlési szolgáltatók . A jövő évi liberalizáció még tovább növeli a köztük dúló versenyt, és mindinkább kikényszeríti a legfejlettebb, hatékonyságnövelő megoldások alkalmazását. Ilyen például a SCREAM a sávszélesség optimalizálására, az Optical Access optikai hozzáférési megoldása, és speciális ajánlattal jelentkezik az Euronet ADSL szolgáltatás nyújtására kis előfizetői sűrűség esetére.

Vállalati kommunikációs megoldásokkal foglalkozik a szakmai nap másik szekciója, ahol -- elsősorban a piacvezető Avaya termékeire alapozva -- a hálózati aktív eszközök új generációjával, illetve a kis- és középvállalati integrált hang- és adatátviteli megoldásokkal ismerkedhettek meg a résztvevők. Nem csak előadás szólt az interneten keresztül történő telefonálásról, hanem a szünetben az érdeklődők tömege próbálta ki élőben a BinTec cég VoIP telefonjait.

Az 1-es számot viselő szekció, amely az előzetes várakozásoknak megfelelően a legtöbb érdeklődőt vonzotta, az ügyfélkapcsolati megoldásokról szólt. Az Euronet Rt. célja, hogy -- a CRM-nek egy tágabb értelmezést adva -- mindazon igényekre megoldást nyújtson, amely egy cégnél az ügyfelek, illetve a velük kapcsolatos információk kezelése során felmerülhet. Az Euronet ezen a területen is több partnerrel együttműködve alakította ki portfólióját.

Az IBM contact centere, a FrontLine elsősorban a bankok, biztosítók, távközlési cégek és a kormányzat 100%-ban Java nyelven írt, robosztus megoldása. Teljesen más felhasználói rétegnek készült a Mini Call Center, amely szinte a teljes call center funkcionalitást nyújtja a "hagyományos" ár töredékéért, a DirectTalk pedig automatikus hangbemondást, interaktív hangmenüt és beszédfelismerő rendszert biztosít. Mindezeket az IBM WebSphere fejlesztőkörnyezete teszi teljessé.

A kis- és középvállalatokat célozza meg az ONYX ügyfélkapcsolati portálja, újdonságként az Euronet Rt. palettáján. Ez a megoldás számos szakmai díjat elnyert -- az ISM a világ 15 legnépszerűbb CRM megoldása között tartja nyilván, és kimutatták, hogy ezzel a szoftverrel a legelégedettebbek a felhasználók. Segítségével a dolgozók, ügyfelek és partnerek a közös vállalati adatbázist saját "ablakukon" keresztül érhetik el akár a világhálóról is. Legfontosabb funkciója, hogy a marketing-értékesítés-ügyfélszolgálat folyamatát egy egységes rendszerben kezeli. Sas Tibor nagyon fontosnak tartja az ONYX-szal a formálódó együttműködést, hiszen mostanában érik meg az igény a magyar középvállalatoknál a partnerkapcsolataik professzionálisabb kezelésére, és szándékosan egy ilyen könnyen használható, népszerű terméket kerestek az Euronet kínálatába.

A Davox megoldása bankok, biztosítók, marketingcégek kimenő hívásainak adatbázisból történő automatikus lebonyolítását végzi (predictive dialing), a Dictaphone pedig professzionális hangrögzítésre, hang katalogizálásra és archiválásra ad megoldást, és egy új fogalmat vezet be: a hang-dokumentációs rendszerét. Mindkét cég a közelmúltban lett az Euronet Rt. partnere.

a címlapról