Az AOL Time Warner eredményei felülmúlták a lejjebb szállított várakozásokat
[Bloomberg, CNET, Reuters, Wall Street Journal] Az AOL Time Warner szerdán bejelentette, hogy a harmadik negyedéves forgalom 9,3 milliárd $ volt, szemben az egy évvel korábbi 8,8 milliárd $-ral, míg a kamatfizetés és adózás előtti nyereség (EBITDA) 2,5 milliárd $ volt, szemben az egy évvel korábbi 2,1 milliárd $-ral. A forgalom és az EBITDA így a várakozásokat meghaladóan sikerült. Az egyszeri költségeket is figyelembe véve a cég nettó vesztesége 996 millió $ volt, szemben a tavalyi 902 millió $-ral. Az egyszeri költségek nélkül a cég nyeresége részvényenként 30 cent volt, szemben a First Call által reprezentált elemzők által várt részvényenként 26 centtel.
Az igazi rossz hír az, hogy az elemzők szerint veszélyben van az AOL egység jövőbeni pénzügyi egészsége, pedig pont ez az a részleg, amelyre úgy tekintettek, mint ami képes lesz a nehéz gazdasági időkben is jó eredményeket produkálni. A divíziót ebben a negyedévben érzékenyen érintette a hirdetési kiadások csökkenése, márpedig ez egy olyan trend, amely nem fog változni a közeljövőben.
A negyedéves jelentés nem lepte meg az elemzőket. A cég szeptemberben jelentette be, hogy nem fogja tudni elérni a 2001-es évre tervezett 40 milliárd $-os forgalmat és 11 milliárd $-os EBITDA-t. Az AOL Time Warner szerint a visszaesés fő oka a hirdetési piac csökkenése és szeptember 11-i események hatásai. A terrortámadások után a First Call által reprezentált elemzők 9,15 milliárd $-ra csökkentették a forgalom előrejelzést.
Jordan Rohan, a SoundView Technology Group egyik elemzője szerint a kábeltévé részlegnél igen jól sikerült a költségek kezelése, de az AOL divíziónál további visszaesés várható a következő negyedévekben. A hirdetési bevételek 5%-kal csökkentek a tavalyi évhez képest és 1,9 milliárd $-t tettek ki.
Az egyedüli igazán jól teljesítő terület az előfizetési üzletág volt, amelyet a cég vezetői és az elemzők is jelentős stabilizáló erőnek tartanak a nehéz gazdasági körülmények között. A divízió bevételei 13%-kal 4,2 milliárd $-ra nőttek harmadik negyedévben az előző év hasonló időszakához képest, ehhez a következő területek járultak hozzá: America Online egység taglétszámának növekedése (1,3 millió új előfizetője volt a szolgáltatásnak, így immár 31,3 millió előfizetője van az AOL-nak), a Time Warner Cable digitális szolgáltatás és a Road Runner broadband ISP.
A cég részvényárfolyama szerdán 2,69$-ral (8,03%-kal) 30,81$-ra csökkent. Az elmúlt egy évben a részvényárfolyam 27,40-58,51$ között volt.