Az AOL Time Warner eredményei felülmúlták a lejjebb szállított várakozásokat
[Bloomberg, CNET, Reuters, Wall Street Journal] Az AOL Time Warner szerdán bejelentette, hogy a harmadik negyedéves forgalom 9,3 milliárd $ volt, szemben az egy évvel korábbi 8,8 milliárd $-ral, míg a kamatfizetés és adózás előtti nyereség (EBITDA) 2,5 milliárd $ volt, szemben az egy évvel korábbi 2,1 milliárd $-ral. A forgalom és az EBITDA így a várakozásokat meghaladóan sikerült. Az egyszeri költségeket is figyelembe véve a cég nettó vesztesége 996 millió $ volt, szemben a tavalyi 902 millió $-ral. Az egyszeri költségek nélkül a cég nyeresége részvényenként 30 cent volt, szemben a First Call által reprezentált elemzők által várt részvényenként 26 centtel.
![](https://www.hwsw.hu/kepek/hirek/2001/10/aol.gif)
Az igazi rossz hír az, hogy az elemzők szerint veszélyben van az AOL egység jövőbeni pénzügyi egészsége, pedig pont ez az a részleg, amelyre úgy tekintettek, mint ami képes lesz a nehéz gazdasági időkben is jó eredményeket produkálni. A divíziót ebben a negyedévben érzékenyen érintette a hirdetési kiadások csökkenése, márpedig ez egy olyan trend, amely nem fog változni a közeljövőben.
A negyedéves jelentés nem lepte meg az elemzőket. A cég szeptemberben jelentette be, hogy nem fogja tudni elérni a 2001-es évre tervezett 40 milliárd $-os forgalmat és 11 milliárd $-os EBITDA-t. Az AOL Time Warner szerint a visszaesés fő oka a hirdetési piac csökkenése és szeptember 11-i események hatásai. A terrortámadások után a First Call által reprezentált elemzők 9,15 milliárd $-ra csökkentették a forgalom előrejelzést.
Jordan Rohan, a SoundView Technology Group egyik elemzője szerint a kábeltévé részlegnél igen jól sikerült a költségek kezelése, de az AOL divíziónál további visszaesés várható a következő negyedévekben. A hirdetési bevételek 5%-kal csökkentek a tavalyi évhez képest és 1,9 milliárd $-t tettek ki.
Az egyedüli igazán jól teljesítő terület az előfizetési üzletág volt, amelyet a cég vezetői és az elemzők is jelentős stabilizáló erőnek tartanak a nehéz gazdasági körülmények között. A divízió bevételei 13%-kal 4,2 milliárd $-ra nőttek harmadik negyedévben az előző év hasonló időszakához képest, ehhez a következő területek járultak hozzá: America Online egység taglétszámának növekedése (1,3 millió új előfizetője volt a szolgáltatásnak, így immár 31,3 millió előfizetője van az AOL-nak), a Time Warner Cable digitális szolgáltatás és a Road Runner broadband ISP.
A cég részvényárfolyama szerdán 2,69$-ral (8,03%-kal) 30,81$-ra csökkent. Az elmúlt egy évben a részvényárfolyam 27,40-58,51$ között volt.