Az Eidos elkövetkezendő játékai támogatni fogják a Dolby Multichannel Audio technológiát
A Dolby Laboratories és az Eidos Interactive közös sajtóközleményben jelentette be, hogy az Eidos PC és konzol platformokra fejlesztett játékai és szórakozató szoftverei támogatni fogják a Dolby többcsatornás audio technológiáját. Az első ilyen játék a Mad Dash Racing lesz.
Az Eidos első Xboxra megjelentetett játéka, a Mad Dash Racing kihasználja a konzolban lévő NVIDIA chipkészlet Dolby Interactive Content Encoder technológiáját, mely a játék által létrehozott többcsatornás hangot folyamatosan Dolby Digital jelfolyamba kódolja.
Az Eidos a Dolby "Virtual Incubator Program (VIP)" támogatási program keretein belül építi be játékaiba az új technológia támogatását. A támogatási program célja az, hogy a fejlesztők tisztában legyenek a Dolby által fejlesztett Interactive Content Encoder használatával, s ezáltal ki tudják aknázni annak lehetőségit.
A Mad Dash Racing játékról bővebb információ a hivatalos honlapon olvasható. Az Eidos következő Dolby technológiára épülő játékai a Soul Reaver 2 és a Blood Omen 2 lesz.
Dolby a játékokban
Az Xboxban debütáló Dolby Interaktiv Content Encoder a játékok többcsatornás hangját digitális jelfolyamba kódolja. A kódolás teljesen hardveresen megy végbe, a rendszer teljesítményére -- elvileg -- semmilyen hatással sincs.
Ez a jel házimozi erősítőbe, vagy Dolby Digital dekóderrel ellátott PC-s hangszórókészletbe vezetve a DVD filmeknél megszokott térhatású hangzást hozhatja el a játékokban. A játékfejlesztőknek ez a technológia határtalan szabadságot kínál a játékok hangját illetően.