Első benyomások a hamarosan megjelenő Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor szerepjátékról
Az Ubi Soft eljuttatta a sajtóhoz a Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor
A Ruins of Myth Drannor játékban egy négy karakterből álló csapatot építhetünk fel a kalandokhoz, bár lehetőség van még két további, nem játékos karakter csatlakoztatására is, és így összesen a csapat maximális létszáma hat fő. A játékban számos előre generált karakter is található, de haladó szerepjátékosoknak lehetőségük lesz teljesen egyéni karaktereket megalkotniuk, természetesen a Dungeons & Dragons harmadik kiadásában szereplő szabályok figyelembevételével. Számos faj közül választhatjuk ki az egyéniségünkhöz legmegfelelőbb karaktert, mint -- többek között -- a barbárok, szerzetesek, vagy az erős félorkok faja.
A Ruins of Myth Drannor könnyen megtanulható gyorsbillentyűkkel kezelhető, és egymásba ágyazott menüből érhetők el az egyéb lehetőségek, valószínűleg annak érdekében, hogy a képernyőn a lehető legkevesebb zavaró ikon vagy egyéb, az irányításhoz szükséges grafika legyen. A beállítást nagyon jól eltalálták a tervezők, a menük és a gyorsbillentyűk segítségével könnyen és gyorsan elérhető a játék bármilyen funkciója, ámbár néhány lehetőség, mint a harcban való fizikai támadás vagy varázslat kiválasztása a menüből, gyakorlatlan egerészőknek (gyk. nem akciójátékon nevelkedett játékosoknak) problémásan sokáig tarthat az alapértelmezés szerint. Erre a játék dokumentációjában találhatunk megoldást, ahol leírják, hogy bármilyen gyakran használt menühöz hozzárendelhető egy gyorsbillentyű a Ctrl+F2-F12 lenyomásával, ami a karakter legutolsó akciójához rendeli a kiválasztott gombot.
A Ruins of Myth Drannor egyértelműen egy lassú játékmenetű, megfontolt kalandozást ígér a stílus szerelmeseinek, akik nem kedvelik a Diablo sorozat stílusát, és a hasonló játékok leegyszerűsített és akcióorientált játékmenetét. Például közelharcnál a játék lehetőséget ad arra, hogy az "időzített kezdeményezés" rendszer segítségével irányítsuk a harc minden mozzanatát, ahogy az újabb Final Fantasy játékokban is láthattuk már, ez a lehetőség viszont csak teljesen körökre osztott módban használható ki igazán. Ezen kívül ahelyett, hogy a "fog-of-war" rendszerekben bevállt módon a teljes térképen lehetne nézelődni (de azokat a területeket nem látnánk amiket még nem fedeztünk fel), a Ruins of Myth Drannor a Diablo játékokhoz hasonlóan nem engedi, hogy a képernyőt a térkép azon részére tereljük, ami nincs az aktív karaktereink valamelyikének látókörében. Tehát a karakterek mindig a képen vannak, és csak akkor lehet új területet a képernyőre scrollozni, ha a karaktereink is arra mennek.
A Pool of Radiance kiadását szeptember 25-re tervezik.