Japánban a mobiltelefon eladások csökkentek júliusban a tavalyi évhez képest
[AsiaBizTech] Idén júliusban összesen 3,864 millió mobiltelefont adtak el Japánban, ez 1,5%-os csökkenés a tavalyi évhez viszonyítva és immár a második hónap egymást követő hónap, hogy csökkenés tapasztalható, jelentette a Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) szervezet.
A JEITA szerint a volumencsökkenés oka egyrészt az, hogy az új előfizetők számának növekedése elért egy plafont, másrészt az, hogy a készülékcsere kereslet is lelassult. A mobiltelefon előfizetők száma némileg ugyan nőtt, de a behatolási szint (penetration level) elérte az 55,1%-ot, ami a szakértők szerint egyértelműen azt jelenti, hogy kevés az esély jelentős növekedésre.
Egy másik érdekes jelenség az, hogy a drágább (pl. nagy felbontású LCD kijelzőkkel ill. digitális kamerával felszerelt) modellek százalékos aránya nőtt. Ezenkívül nőtt a mobiltelefonos Internet szolgáltatás aránya is.