Új szervezeti struktúrát vezet be a Cisco Systems
[Cisco] Kitörési stratégiájának és hatpontos üzleti tervének következő lépéseként a Cisco Systems számos szervezeti változást hajt végre annak érdekében, hogy hatékonyabban összpontosíthasson az ügyfelek változó igényeire, valamint a cég által a konszolidálódó kommunikációs piacon nyújtott üzleti előnyökre - jelentette be a Cisco Systems.
A változások részeként a meglévő üzletági struktúrát központi technológiai és marketingrészleg köré szervezik. Az új mérnöki szervezet 11 új technológiai csoportból épül fel, a marketingrészleg feladata pedig, hogy bemutassa a Cisco által kínált egyedülálló technológiai megoldásokat.
"A változások hátterében ügyfeleink igényei, valamint a piac átalakulása révén jelentkező lehetőségek állnak. Üzletági struktúránk nagyon jól szolgált bennünket a múltban, amikor a vevői szegmensek és a termékekkel szemben támasztott követelmények igen különbözőek voltak. Mára ezek a különbségek elmosódtak. A Cisco abban az egyedülálló helyzetben van, hogy az iparág legszélesebb, konzisztens architektúrára épülő termékcsaládját kínálja, melyet úgy alakítottunk ki, hogy hozzájáruljon ügyfeleink termelékenység- és nyereségesség növekedéséhez" jelentette ki John Chambers, a Cisco Systems elnök-vezérigazgatója.
"Olyan időpontban kezdünk hozzá e változtatások végrehajtásához, amikor a piaci stabilizálódás jelei mutatkoznak. Bár a jövőt nem jósolhatjuk meg, a negyedév első heteinek megrendelései összhangban vannak a negyedik negyedévi eredmények közzétételekor megfogalmazott várakozásainkkal."
1997-ben a Cisco üzletági szervezeti felépítést vezetett be, válaszul az akkori piac két nagy kihívására: a szolgáltatók IP-szolgáltatásokra történő átállására, illetve az IP-termékek megjelenésére a kis- és középvállalati szférában. Akkoriban a piacot a nagyméretű szolgáltatói beszállítók és specializált, értékesítési csatorna-orientált berendezés-szállítók versenye jellemezte.
Ahogy azt a Cisco üzletágainak rendkívüli növekedése is bizonyítja a cég forgalma az 1997-es pénzügyi év 6,4 milliárd dollárjáról a 2001-es pénzügyi évre 22,3 milliárd dollárra nőtt ez a szervezeti stratégia tette lehetővé, hogy a cég a vállalati és szolgáltatói piac elismert vezetőjévé váljon.