30 milló dolláros reklámkampányba kezd az Applied Materials
[CNET] Az Applied Materials 30 millió dollár értékben vásárolt televíziós és újsághirdetéseket, a reklámkampány egészen az év végéig tart majd.
A vállalat chipgyártó berendezéseket épít és szállít olyan cégek megrendelésére, mint az Intel vagy a TSMC. Világos, hogy nem a fogyasztói piacra termelnek, és egyetlen Coca-colán és Big Mac-en edződött amerikai apuka sem fog felkiáltani a meccs szünetében a TV előtt, hogy "te anyjuk, nézd meg ezt a 130 nanométeres levilágítót!"
Az ilyen cégeknek, mint az EMC, az Applied Materials vagy a Cisco azért van szükségük ilyen intenzív média-jelenlétre, hogy fenntartsák a márkanevük ismertségét és kedvező színben tűnjenek fel saját alkalmazottaik, a jelenlegi és potenciális befektetők valamint a partnervállalatok vezetői előtt.
Az Applied Materials hirdetései olyan gazdasági és hírcsatornákon tűnnek fel, mint a CNN, CNNfn és a CNBC. A cégek hirdetései azokban az órákban láthatók, amikor a megcélzott közönség valószínűsíthetően nézi ezeket az adókat.
A felmérések az Applied Materials mellett állnak: a céget előkelő helyen jegyzi a tőzsde és a szakma, az átlagembereknek azonban csak 16 százaléka ismerte a márkanevet. Ezzel szemben a médiában erőteljesen "kampányoló" Intel és Cisco nevét a megkérdezettek 66 és 56 százaléka találta ismerősnek.
A nem-fogyasztói piacra termelő vállalatok (pl. kommunikációs berendezések gyártói) média-költései az utóbbi időben ugrásszerűen növekednek. Ezek a cégek tavaly 166 millió dollárt költöttek hirdetésre, míg 1999-ben csak 106 millió dollárt.