SMARTSHADER: újabb, a Radeon2-ben bemutatkozó 3D-s technológiát jelentett be az ATi
A ma bejelentett SMARTSHADER technológia előnyei a DirectX 8.1-es verziójával és az ATi által a fejlesztők rendelkezésére bocsátott OpenGL extensionök révén lesznek majd kihasználhatóak. A SMARTSHADER a következő újdonságokkal szolgál:
1) hatszoros, egy lépésben végrehajtott multitextúrázás. Ebből arra következtethetünk, hogy a Radeon2 (?) feltehetőleg 4 pixel pipeline-nal rendelkezik majd, 3 TMU/pipeline mellett.
2) Vertex Shader: akárcsak a GeForce3 az ATi chipjének vertex shader egysége is 16 vertexadattal képes dolgozni. A vertex shader program hossza maximum 128 utasítás, míg az egység 96 konstans és 12 változó adatot tárolni képes regiszterrel dolgozhat.
3) Pixel Shader: az ATi chipje 6 textúra pixeladatainak kombinálására képes egy lépésben, ez elméletileg csökkenti a memória-sávszélességigényt is. A pixel shader programok maximális hossza 22 utasítás lehet (szemben a korábbi 12-vel), míg az egység 8 konstans és 6 változó tárolására alkalmas regiszterrel dolgozhat.
Ezen túlmenően a pixel shader utasításokat a DirectX 8.0-hoz képest leegyszerűsítették, ami révén ugyanazokkal az utasításokkal hajthatók végre az address shader és a color shader műveletek.
A SMARTSHADER és a DirectX 8.1 által nyújtott előnyöket a következő táblázat foglalja össsze: