:

Szerző: Vörös Péter

2001. június 20. 00:03

A Jupiter MMXI csökkentette az ez évre várható online hirdetési kilátásokat

[Yahoo, Reuters] A Jupiter MMXI bejelentette, hogy az idei globális online hirdetési kiadások növekedése mindössze 12% lesz a korábban várt 47%-kal szemben. A Jupiter szerint még így is valószínű az, hogy az online hirdetési piac az idei kb. 7,5 milliárd $-ról 25 milliárd $-ra fog emelkedni öt éven belül, ezzel az összes hirdetési kiadásokon belül az online hirdetések aránya a jelenlegi 2,1%-ról 5,2%-ra emelkedik. 2000-ben a Jupiter adatai szerint az online hirdetési kiadások növekedése 116%-os volt Európában és 56%-os Észak-Amerikában.

Az új becslések az egy évvel ezelőtti előrejelzések módosítását jelentik, figyelembe véve a .com válságot és a gazdasági lassulást. Nyugat-Európában várhatóan 27%-kal, 1 milliárd $-ra emelkednek, míg Észak-Amerikában várhatóan kevesebb, mint 10%-kal, 5,5 milliárd $-ra nőnek az online hirdetési kiadások.

Staffan Engdegard, a Jupiter MMXI hirdetési elemzője szerint 1997-ben volt utoljára ilyen alacsony a növekedési szint, bár azt is hozzátette, hogy 2001. átmeneti évnek tekinthető. Engdegard szerint jövőre várhatóan erősebb növekedés lesz és a globális online hirdetési kiadások összesen 27%-kal fognak nőni.

"Jövőre sokkal több ember lesz rajta az interneten és a hirdetők rá fognak jönni arra, hogy ha helyesen használják az új médiumot, akkor az nagy lehetőségeket nyújt számukra" - mondta Engdegard.

a címlapról