A Jupiter MMXI csökkentette az ez évre várható online hirdetési kilátásokat
Az új becslések az egy évvel ezelőtti előrejelzések módosítását jelentik, figyelembe véve a .com válságot és a gazdasági lassulást. Nyugat-Európában várhatóan 27%-kal, 1 milliárd $-ra emelkednek, míg Észak-Amerikában várhatóan kevesebb, mint 10%-kal, 5,5 milliárd $-ra nőnek az online hirdetési kiadások.
Staffan Engdegard, a Jupiter MMXI hirdetési elemzője szerint 1997-ben volt utoljára ilyen alacsony a növekedési szint, bár azt is hozzátette, hogy 2001. átmeneti évnek tekinthető. Engdegard szerint jövőre várhatóan erősebb növekedés lesz és a globális online hirdetési kiadások összesen 27%-kal fognak nőni.
"Jövőre sokkal több ember lesz rajta az interneten és a hirdetők rá fognak jönni arra, hogy ha helyesen használják az új médiumot, akkor az nagy lehetőségeket nyújt számukra" - mondta Engdegard.