Kipróbálható az AI által generált Quake II utánzat
A Microsoft még az év elején mutatta be a játékmeneteket generáló Muse AI modellt, amiről akkor korai kísérleti projektként beszélt. Az Xbox-tulajdonos most kinyitotta az ajtót a Copilot felhasználók előtt, hogy kipróbálják a Muse képességeit a Quake II AI-generált verzióján keresztül a Microsoft Copilot for Gaming program részeként. A techdemó webes böngészőből kipróbálható ezen a linken, de természetesen nagyon alapvető és korlátozott funkciókra lehet számítani, továbbá a játék időtartama is korlátozott.
A korábbi bemutató alkalmával a Microsoft eredetileg egy csupán 10fps-es, 300 x 180 pixel felbontású tartalom generálására képes modellként mutatta be a Muse-t, ezt sikerült mostanra valamivel magasabbra, 640 x 360-as felbontásra tornázni. Persze a technológia elsősorban segíteni fogja a játékfejlesztőket a prototípusok előállításában, nem pedig helyettük elkészíteni a játékokat.
USA Tech Hub: ahonnan a passzátszél fúj Minden, ami a technológiai szektorban történik, jellemzően az USA-ból indul.
Gyakorlati problémát jelenthet az is, hogy új játékok megvalósítására a módszer nem alkalmas, hiszen először meg kell írni, vagy birtokolni az utánozni kívánt programot. Ez jelen esetben a klasszikus Quake II volt, melynek pályáin betanították a folyamatosan csiszolódó modell.
Azért a visszajelzések alapján tényleg nem érdemes egy készre csiszolt játékot várni az AI-tól, maga a Microsoft is elismeri, hogy bizonyos elemek nem úgy működnek a generált világban, a lelőtt ellenfelek néha „furcsán” viselkedhetnek, és a többi, és a többi.
A Copilot boszorkánykonyhából vélhetően még több rövid interaktív AI-játékélmény gördül majd ki, illetve a Microsoft azon is dolgozik, hogy a Copilot amolyan edzőként segítse a játékosokat, tippekkel és útmutatókkal, ami hamarosan szintén kipróbálható lesz a Windows Insiders program résztvevői számára a Copilot Vision segítségével.