Nagyot mennek a podcastok a YouTube-on
Továbbra is erősödik a YouTube dominanciája a podcastek piacán, ezzel komoly versenytársává válva a Spotify és Apple Podcasts szolgáltatásoknak. Az elsősorban videómegosztóként funkcionáló platform szerdán jelentette be, hogy átlépte a havi átlag egymilliárd aktív podcast-fogyasztót.
Bérezés, trendezés, 50-es lötyögés Kijött a legnépszerűbb hazai bérkutatás, átfutottuk mit fognak a hazai szakemberek elhinni vagy éppen nem elhinni.
A szám alátámasztja, hogy a YouTube mint felület, egyre meghatározóbb a területen, és a felhasználók szívesen fogyasztják a podcasteket videós formában. A cég tavaly közölt egy másik érdekes számot is, méghozzá azt, hogy a felhasználók a nappali tévéjén keresztül több mint 400 millió órányi podcastet fogyasztottak tavaly, ami szintén arra utal, hogy egyre többen a nappaliban teszik be háttérzajként a különböző adásokat.
A Spotify-nak összességében 675 millió havi aktív felhasználója volt 2024 végén, és nem közöl számokat lebontva sem a podcasteket hallgató közönségről rendszeresen, de a legutóbbi közlése szerint több mint 240 millió felhasználó streamelt videopodcastot a szolgáltatáson keresztül. Az Apple egyáltalán nem ad ki felhasználói statisztikákat a saját podcast-szolgálatásával kapcsolatban.
A YouTube-on keresztüli podcast-fogyasztás növekedése nagyrészt annak köszönhető, hogy a Google Podcasts szolgáltatás 2024 közepén megszűnt. Az Edison Podcast Metrics tavaly októberben közzétett kutatása szerint az Egyesült Államokban a podcast-hallgatók körülbelül 31%-a a YouTube-ot választja preferált szolgáltatásának, a Spotify (27%) és az Apple Podcasts (15%) helyett.
Via YouTube Blog.