:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2025. január 6. 14:09

Eddig veszteséges a legdrágább ChatGPT Pro csomag

Minden is benne van a ChatGPT Pro-ban, nem meglepő, hogy ki is akarják használni az előfizetők.

Az OpenAI vezérigazgató Sam Altman vasárnap alátámasztotta, hogy eddig veszteséges a ChatGPT Pro prémium csomagjának üzemeltetése. A havi 200 dollárért elérhető előfizetéses csomagra a vártnál több felhasználó iratkozott fel, mióta tavaly decemberben hozzáférhető vált, hiába lőtték be árát a Plus csomagénál tízszer magasabbra. A konstrukcióban jelenleg az o1 érvelési modell továbbfejlesztett változata érhető el, emellett eltörli a korlátozásokat a vállalat több más eszközében, például a Sora videogenerátorban, így lényegében a felhasználók a legfejlettebb AI-eszközöket kapják szinte korlátlan használatra.

2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office?

Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.

2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.

Nem olyan meglepő mód a cég még mindig nem lépte át a nyereségesség küszöbét, 2024 végére 5 milliárd dollár veszteséget várt 3,7 milliárd dollár bevétel mellett. A ChatGPT szolgáltatás mögött húzódó infrastruktúra üzemeltetése egy ponton átlépte a napi 700 000 dollárt is Altman bevallása szerint, amibe magába foglalta a személyzethez, az irodabérléshez és az AI képzési infrastruktúrájához kapcsolódó kiadásokat.

Mindeközben az OpenAI hónapok óta azon dolgozik, hogy profitorientált társasággá váljon eddigi hibrid működési formája helyett, amit több oldalról is próbálnak megfúrni a versenytársak, köztük az Elon Muskhoz köthető xAI. Így korunk legforróbb AI-startupja láthatóan idővel beismerte, hogy több tőkére és befektetésre van szüksége.

Az agresszív lépések arra mutathatnak, hogy a befektetői nyomást egyre jobban érezheti a cég, mely kénytelen lesz csökkenteni veszteségeit. A ChatGPT továbbra is az OpenAI egyik legnagyobb bevételi forrása, a platformnak több mint 300 millió heti aktív felhasználója van, ebből körülbelül 10 millió előfizető. Az elemzők várakozásai szerint esélyes továbbá, hogy a cég az idei év során megemeli az egyes előfizetői szintek árát.

a címlapról