AI-jal generált értékelések jöhetnek a Google Chrome-ba
A netezők biztonságát támogató újabb fejlesztésen dolgozik böngészőjében a Google, a Chrome-on belül kísérleti fázisban teszteli a „Store Reviews”, azaz áruházi értékelések funkciót. A mesterséges intelligencián alapuló eszköz azt hivatott megmutatni a felhasználó számára, hogy a korábbi visszajelzések alapján mennyire tűnik megbízhatónak az aktuálisan látogatott webáruház vagy weboldal, amit ha széles körben tesz elérhetővé a keresőcég, jelentős hatással bírhat a webshopokra és márkákra.
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
Az AI-alapú fejlesztés elsősorban az olyan népszerű oldalakról származó adatokkal dolgozik, mint a vállalkozások értékeléseit összegyűjtő Trust Pilot és a ScamAdvison, illetve a többi megbízható véleménygyűjtő platform. Az összesített, AI által generált értékelést leírás formájában kapja meg a felhasználó egy buborékban, ami akkor ugrik elő, ha a böngésző címsorban a lakat, vagy „i” ikonra kattint. A felhasználónak nem kell a különböző felületeket átnéznie, amennyiben új felületre téved és kételkedik annak hitelességében, ezzel csökkentve az időráfordítást és a kockázatot.
A generatív funkció bevezetése a korai szakértői vélemények szerint jelentős hatással lehet az e-kereskedelmi webhelyekre, és a keresőoptimalizálással foglalkozó szakembereknek is számolniuk kell a fejlesztés következményeivel. Az online boltok számára így még fontosabbá válik, hogy hiteles és pozítív értékelések jelenjenek meg róluk a mérvadó platformokon, a bizalom növelése fontosabb tényezővé válik a konverzióban. A kevésbé kedvező értékelésekkel rendelkező vállalkozások forgalma azonban csökkenhet, ha a felhasználók az információs buborékban olvasottak alapján inkább nem vásárolnak tőlük.