Fontos együttműködést írt alá az OpenAI
A többek közt a The New Yorker, a Vogue és a Wired kiadványokat birtokló Condé Nast médiakonszern több évre szóló partnerséget kötött az OpenAI-jal, melynek gyümölcseként az érintett lapok tartalmai megjelenhetnek a ChatGPT és SearchGPT szolgáltatásokban.
Az együttműködés éppen egy hangulatilag felfokozottabb időszakban jutott révbe, mikor már aktívan folyik a párbeszéd arról, hogy a szerzői jogokkal védett tartalmakat miként használhatják fel az AI-fejlesztésekkel foglalkozó cégek. A Condé Nast nemrég a Perplexity nevű AI-startupnak küldött felszólítást, melyben plagizálással vádolta meg a vállalkozást.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kiadó bejelentésében részetezi azt is, hogy az elmúlt évtizedben a hírportálok és médiacégek számos kihívással szembesültek a technológiai vállalatok miatt, de az OpenAI-jal kötött partnerségnek köszönhetően sikerülhet pótolnia bevétele egy részét, bár az nem világos, hogy az OpenAI mennyi pénzt fizet a Condé Nastnak a partnerségért.
Az utóbbi hónapok során a kiadók egyre hosszasabb sora áll választja ezt az utat, szerződéseket kötött a meghatározóbb AI-startupokkal többek közt a News Corp, a Vox, a The Atlantic, a TIME és az Axel Springer. Egyes médiatermékek inkább a másik utat választják, a New York Times például tavaly pert indított az OpenAI ellen, amiért a ChatGPT válaszaiban felhasználta a kiadó cikkeiből származó információkat. A Forbes és a Wired által lopással megvádolt Perplexity jelenlegi tervei közt szerepel, hogy a potenciális hirdetési bevételek egy részét megosztja azokkal a kiadókkal, akik csatlakoznak az újonnan induló Publishers' Programhoz.