:

Szerző: Koi Tamás

2024. június 19. 12:37

Köszi AI: lassan már a callcenteresekkel sem lehet egy jót ordibálni

A mesterséges intelligencia az ügyfélszolgálatok munkáját számos ponton alakíthatja át a jövőben - a japán SoftBank például a callcenteresek védelmében olyan technológiát vet be, mely valós időben szűri ki a negatív érzelmeket a hívó fél hangjából.

A mesterséges intelligencia a jövőben nagyon sok callcenteres munkáját veheti majd el, akik viszont maradnak, azok éppen az AI fejlődésével járó technológiai vívmányoknak köszönhetően boldogabb, de mentálisan mindenképpen jobb állapotnak örvendő munkavállalók lehetnek.

angry_japanese_phonecall

Legalábbis Japán legnagyobb telekommunikációs óriáscégénél, a SoftBanknál, ahol 2026 márciusában állhat élesbe a cég által csak "érzelemtörlő"-nek nevezett technológia, mely AI segítségével valós időben változtatja meg a feldühödött, kiabáló ügyfelek hangtónusát úgy, hogy a telefonos operátor ebből gyakorlatilag semmit nem érzékel.

Mármint azon kívül, hogy hirtelen minden ügyfél hangja rendkívül nyugodttá vált.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A modellt a SoftBank június elején kiadott közleménye szerint három éve fejlesztik, a rendszert pedig tízezer hangminta segítségével tanították fel. A hangmintákat japán színészekkel vették fel, akik több mint száz mondatot mondtak fel a gépnek különböző intonációval és vehemenciával.

A rendszer persze azért nem szűr ki mindennemű verbális abúzust, az elhangzott szavakat például nem változtatja meg, így a sértő megjegyzések vagy káromkodások eljutnak a kezelőhöz, derül ki a japán Asahi Shimbun híroldal beszámolójából.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról