:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. június 17. 14:00

Megint kitalált valamit a YouTube a reklámblokkolók ellen

Vannak még ötletek a tarsolyban, most például a hirdetések szerveroldali injektálása.

A YouTube tavaly kezdte el tesztelni a reklámblokkoló kiegészítőket használó internetezők korlátozását annak érdekében, hogy minél több felhasználót tereljen át a YouTube Premium szolgáltatásra való előfizetésre. A cég az eleinte szűkebb körben futtatott intézkedéseket fokozatosan kezdte kiterjeszteni minél több internetezőre, és még mindig vannak újabb módszerek, melyekkel kísérletezik.

A lengyelek az új németek

A lengyel informatikát már nyugati mércével kell nézni, mi is így tettünk az 52. kraftie adásban.

A lengyelek az új németek A lengyel informatikát már nyugati mércével kell nézni, mi is így tettünk az 52. kraftie adásban.

Az ad blocker megoldást kínáló SponsorBlock friss bejegyzése szerint a videóplatform a felhasználók szűk körében már teszteli, hogy szerveroldalról injektálja be a hirdetéseket a streamelt videókba, tehát azok már úgy érkeznek a felhasználó eszközére, hogy tartalmazzák a reklámot, ami még nehezebbé tenné a szoftverek és kiegészítők számára az észlelésüket és blokkolásukat. A SponsorBlock fejlesztői szerint így minden időbélyegző eltolódik a hirdetések idejével.

A tesztelési fázisban lévő megoldás létezését a Google szóvivője is megerősítette, nyomatékosítva, hogy a hirdetésblokkolók használata sérti a YouTube általános szolgáltatási feltételeit. A cég szerint a szolgáltatás „javítja a mind az organikus, mind a hirdetési videótartalmak kiszolgálásának teljesítményét és megbízhatóságát”, hiszen „a telepített reklámblokkolókkal rendelkező nézők szuboptimális élményekkel találkoznak” a videók megtekintésekor. Hogy élesben mikor és egyáltalán bekerül-e a megoldás a jövőben a mobilos, illetve webes YouTube-ra, még nem tudni - egyelőre csak kísérleti funkcióról van szó.

a címlapról