Megint kitalált valamit a YouTube a reklámblokkolók ellen
A YouTube tavaly kezdte el tesztelni a reklámblokkoló kiegészítőket használó internetezők korlátozását annak érdekében, hogy minél több felhasználót tereljen át a YouTube Premium szolgáltatásra való előfizetésre. A cég az eleinte szűkebb körben futtatott intézkedéseket fokozatosan kezdte kiterjeszteni minél több internetezőre, és még mindig vannak újabb módszerek, melyekkel kísérletezik.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az ad blocker megoldást kínáló SponsorBlock friss bejegyzése szerint a videóplatform a felhasználók szűk körében már teszteli, hogy szerveroldalról injektálja be a hirdetéseket a streamelt videókba, tehát azok már úgy érkeznek a felhasználó eszközére, hogy tartalmazzák a reklámot, ami még nehezebbé tenné a szoftverek és kiegészítők számára az észlelésüket és blokkolásukat. A SponsorBlock fejlesztői szerint így minden időbélyegző eltolódik a hirdetések idejével.
A tesztelési fázisban lévő megoldás létezését a Google szóvivője is megerősítette, nyomatékosítva, hogy a hirdetésblokkolók használata sérti a YouTube általános szolgáltatási feltételeit. A cég szerint a szolgáltatás „javítja a mind az organikus, mind a hirdetési videótartalmak kiszolgálásának teljesítményét és megbízhatóságát”, hiszen „a telepített reklámblokkolókkal rendelkező nézők szuboptimális élményekkel találkoznak” a videók megtekintésekor. Hogy élesben mikor és egyáltalán bekerül-e a megoldás a jövőben a mobilos, illetve webes YouTube-ra, még nem tudni - egyelőre csak kísérleti funkcióról van szó.