Berágott a techcégekre egy férfi, akit Sátánnak javít az autocorrect
Az „I am not a typo” kampány égisze alatt próbálnak megoldást sürgetni egy problémára a nagy technológiai cégek felhasználói, akik szerint a szoftverekbe épített automatikus szövegjavítást végző funkciók nem törekednek kellő mértékben a diverzitásra, és elgépelést vélnek felfedezni egyes nemzetiségek hagyományos keresztneveiben.
A londoni kreatív szakemberek által létrehozott kampány nyílt levélben hívta fel a techcégek figyelmét, különféle statisztikákkal és példákkal alátámasztva az állítást: 2017 és 2021 közt például 2328 Esmae nevű baba született Londonban, szemben a 36 Nigel keresztnevet viselő újszülöttel. Az Esmae nevet mégis sokszor automatikusan "Admarnak" írják át a rendszerek, míg a kevésbé egzotikus Nigelre nem javasol helyettesítést a legtöbb automatikus elírásjavító, ami szerintük azt mutatja, hogy az autocorrect általánosságban „nyugat- és fehérközpontú” funkció.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A panaszkodók szerint a hagyományos ír, indiai és walesi neveket a mobileszközökön és számítógépeken futó ellenőrzők nem minden esetben ítélik valid és helyes kifejezéseknek, és más, bizonyos esetekben kellemetlenebb helyettesítésekre cserélnek. Egy brit-indiai tartalomgyártó, Savan-Chandni Gandecha például azt elégelte meg, hogy az autocorrect funkció „Satan”, vagy „Savant” szavakra írta át a nevét.
A kampány másik támogatója, Dhruti Shah újságíró sokszor a “Dirty” (azaz mocskos) vagy “Dorito” kifejezéseket látja viszont a kijelzőjén, mikor a nevét gépeli be egy adott mezőbe.
Rashmi Dyal-Chand, az amerikai Northeastern Egyetemének professzorának nevét néha Sashimi-re javítja a szoftver, aki szerint az autocorrect az ő esetében nem tölti be eredeti célját, azaz hogy kényelmes és hasznos legyen a gépelés során, inkább kártékonynak találja.
Via The Guardian.