Két év után hozzánk is elért az IKEA Kreativ
Az IKEA valamikor az előző évtized második felében jött rá, hogy a fiatal vásárlók megnyeréséhez nem feltétlenül elég a fiatal vásárlók ízlését tükröző bútorok és egyéb lakberendezési tárgyak gyártása és forgalmazása, hanem azokat elég szexin is kell csomagolni a korosztály számára.
Az első, kiterjesztett valóságot használó lakberendező applikációt követően a vásárláshoz is használható IKEA appban 2022 júliusában jelent meg a Kreativ nevű üzemmód, mely éppen ezt a célt szolgálta.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Kreativ mostantól a magyar vásárlók számára is elérhető, a tengerentúli és nyugat-európai piacokkal egyező módon, azaz az IKEA mobilappban vagy IKEA.hu weboldalon keresztül.
A vásárlók a Kreativ segítségével nézegethetnek előre berendezett 3D-s tereket is, illetve a Kreativ Scene Scanner segítségével megnézhetik, hogy a méltán népszerű FÖRHÖJA konyhai zsúrkocsi hogyan mutatna a konyhában, vagy éppen a lapra szerelt rattanfotel, a SALNÖ elfér-e a sarokban a kredenc mellett.
Az IKEA-nak egyébként már saját lakberendező mesterséges intelligenciája is van, az IKEA AI Assistant, mely az OpeanAI ChatGPT-jére épülve igyekszik a kapott leírások vagy utasítások alapján belső teret tervezni a vásárlóknak.