:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. május 7. 14:00

Egyre több magyar nem éri be egy streaming-előfizetéssel

2023-ban is folytatódott a streaming előretörése hazánkban, nő a hajlandóság arra is, hogy egy felhasználó több aktív előfizetést tartson fenn.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál. A teljes felhasználói kör ennél jóval bővebb lehet, hiszen sokan élnek a szinte minden szolgáltatónál elérhető ingyenes kipróbálási időszak lehetőségével, azaz néhány hétig vagy egy hónapig előfizetés nélkül nézik a filmeket, de rendszeres használóivá végül nem válnak a csatornának. Ez a  kör mindig az új szolgáltatóknál a legnagyobb, például a 2023-ban bevezetett RTL+ programjait kétszer annyian nézték fizetés nélkül, mint amennyien végül ténylegesen előfizettek.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

A streaming terén jól megfigyelhető az egyes korosztályok eltérő „kapcsolási sebessége: míg a tizen- és huszonévesek körében a hagyományos tévézés már egyértelműen háttérbe szorult (30 százaléknyi csak tévét nézővel szemben 60 százalékuk néz streaminget is), a középkorúak és idősebbek körében még többségben vannak azok, akik ragaszkodnak a jól bevált televízióhoz. Ennek az is az oka, hogy a streamingszolgáltatások igénybevételéhez szükség van internet-előfizetésre, márpedig a 60 év fölöttieknek 2023-ban csak mintegy fele volt internethasználó.

Az NMHH szerint egyre nő azon nézők száma, akik nem csupán egyetlen csatornára fizetnek elő, a streaminghasználók mintegy fele „több vasat tart a tűzben”, és 2-4 csatornát is megrendel. Ezt a fogyasztói viselkedést megkönnyíti, hogy a streamingszolgáltatások ára jelenleg még viszonylag jutányos. Miközben a tengerentúlról folyamatosan érkeznek a hírek, hogy a vezető csatornák ott már reklámokkal futnak, és a hirdetésmentességet csak magasabb árú csomagokkal lehet megvásárolni, Magyarországon a legnagyobb kínálatú szolgáltatók általában 2-3000 forint közötti havi díjért előfizethetők. A kisebbek ennél akár jóval olcsóbbak is lehetnek.

Az NMHH adatai szerint a hagyományos tévé-előfizetésért a magyar háztartások átlagosan havi 4600 Ft-ot fizettek 2023-ban, ezért sokan gondolkodnak úgy, hogy ezért az árért inkább két streamingszolgáltatás műsorát nézik.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról

jogsértés

39

Bajban lehet az X az EU-ban

2024. július 12. 13:21

A Bizottság előzetes döntéshozatali eljárása szerint a közösségi platform működése több ponton is törvénysértő.