Egyre több pénzre húzza le az Apple a Google-t
Nem különösebben számít féltve őrzött titoknak az iparágban, hogy a Google egy halom pénzt (2021-ben például 15 milliárd dollárt) fizet az Apple-nek évről-évre azért, hogy az iPhone-okon, iPadeken és a Maceken futó Safari böngésző alapértelmezett keresőmotorja a Google kereső legyen.
Az efféle megállapodásokat a hatóságok az utóbbi időben egyre kritikusabban fogadják, olyannyira, hogy az amerikai igazságügy-minisztérium tavaly szeptemberben erőfölénnyel való visszaélés, illetve piaci monopólium létrehozása miatt pert indított az óriáscéggel szemben.
Ennek a pernek a részeként, a meghallgatások során derült fény arra, hogy a Google a 2022-es teljes hirdetési bevételeinek 36%-a lényegében az Apple-nél landolt a fenti cél érdekében, azaz a
Google nagyjából 20 milliárd dollárt fizetett az Apple-nek csak abban az évben.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Google és az Apple bevételmegosztáson alapuló megállapodása egyébként 2002-ben kezdődött, a jelentősége azonban akkor még értelemszerűen távolról sem volt ekkora. Egyes piaci híresztelések szerint az együttműködés rövidesen a következő szinte léphet, legalábbis ha az Apple valóban integrálja majd a Google Gemini-t valamilyen formában az iOS 18-ba - vélhetően további, a Holdról is látszó összegért cserébe.