Durvul a YouTube a reklámblokkolók elleni harcban
A YouTube tavaly kezdte el tesztelni a reklámblokkoló kiegészítőket használó internetezők korlátozását annak érdekében, hogy minél több felhasználót tereljen át a YouTube Premium szolgáltatásra való előfizetésre. A cég az eleinte szűkebb körben futtatott intézkedéseket fokozatosan kezdte kiterjeszteni minél több internetezőre. Tavaly tavasz óta felugró ablakokat láthatnak megjelenni azok az internetezők, akik valamilyen ad blocker megoldást használnak, az intézkedéseket eddig viszont meg lehetett kerülni harmadik féltől származó eszközökkel.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A későbbiekben már ez is nehézkesebb lesz: a videóplatform a napokban szigorította szabályzatát a harmadik féltől származó appokra vonatkozóan, kiemelten említve a hirdetésblokkolókat. A reklámok megjelenítését akadályozó külsős alkalmazásokat és eszközöket használók a cég tájékoztatása szerint „pufferelési nehézségeket” tapasztalhatnak, vagy a lejátszó egy hibaüzenettel egyáltalán nem jeleníti meg számukra a megtekinteni kívánt videókat. A gyakorlatban ez úgy nézhet ki, hogy a YouTube-videó elindításakor a trükköző netező végtelen homokórázást lát csak.
A YouTube kiemeli, hogy a reklámblokkolók használata ellehetetleníti, hogy az alkotók díjazást kapjanak a tartalmaikért, nem mellesleg a fejlesztők megsértik a cég API-jának felhasználási feltételeit is, ezért a hirdetésmentes élményért ajánlja a Premium csomagra való előfizetést.
A hirdetésblokkoló kiegészítőket és szolgáltatásokat nyújtó fejlesztők bevallása szerint a szigorító lépéseknek már mérhető hatása van, sok ezer felhasználó távolította el böngészőjéből az addig használt, reklámokat kiiktató beépülőiket. Mivel a YouTube fenyegető üzenetei eleinte csak akkor ugrottak fel, ha a felhasználók laptopról vagy asztali számítógépről, illetve Chrome böngészővel próbálták elérni a videókat, ezért többen is másik böngésző használatával próbálták kijátszani a rendszert. A Ghostery szerint a Microsoft Edge böngészőhöz készített adblockereinek telepítése 30 százalékkal ugrott meg tavaly októberben a szeptemberi hónaphoz képest. Egy másik bővítmény, az AdLock mintegy 30 százalékkal több napi telepítést és eltávolítást regisztrált októberben, mint az előző hónapokban.