Egyesek már használhatják a Spotify AI lejátszási listáit
Tavaly ősszel lehetett róla először hallani, hogy a Spotify is inspirálódhatott a generatív mesterségesintelligencia-szolgáltatásokból egy új, még aktívan fejlesztés alatt álló funkciójával. Az eddig teszt időszakban, szűk kör számára elérhető „AI lejátszási listák” most az Egyesült Királyságban és Ausztráliában nyílik meg a felhasználók szélesebb köre előtt Androidon és iOS-en egyaránt, a következő hetek során pedig további piacokra érkezik meg.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A nagy nyelvi modellen (LLM) alapuló fejlesztésnek köszönhetően a streamingalkalmazás prémium csomagjának előfizetői szöveges promptok segítségével hozhatnak létre lejátszási listákat, az utasítások vonatkozhatnak különféle helyekre, állatokra, tevékenységekre, filmszereplőkre, színekre vagy hangulatokra.
A Spotify a lista generálásához az utasításokat kombinálja a felhasználó egyedi ízlésének figyelembevételével az előzményei és keresései alapján. A funkciótól olyanokat lehet kérni például, hogy a lejátszási lista „töltse ki a csendet egy kávézóhoz illő háttérzenével”, „tartalmazzon vidám és pozitív dalokat”, vagy "adjon betekintést egy műfajba, mondjuk a witch house-ba”. A lejátszási lista létrehozása után a felhasználók felülvizsgálhatják és finomíthatják a végeredményt.
A streamingóriás ezt megelőzően tavaly vezette be egyes piacokon a Spotify AI DJ-t, ami egy gépi tanuláson alapuló, személyre szabott zeneajánló szolgáltatás. Daniel Ek vezérigazgató korábban arról is beszélt, hogy a cég további lehetőségeket lát a generatív MI-ben, például a podcastokban elhangzó információkat összegző, vagy az audioalapú hirdetéseket automatikusan létrehozó MI-alapú funkciókra lehet számítani a jövőben, de hogy konkrétan mikor lesznek használhatóak az említett fejlesztések, azzal kapcsolatban szűkszavú a vállalat.