Felvásárolta a Yahoo az Instagram-alapítók kútba esett ötletét
Az Instagram alapítói, Kevin Systrom és Mike Krieger jó pár évig nem hallattak magukról, majd tavaly februárban tértek vissza az Artifact nevű alkalmazással, ami a TikTokhoz hasonlóan algoritmusok segítségével szerette volna kiszolgálni a felhasználók igényeit, folyamatosan elemezve, hogy milyen tartalmakat fogyasztanak, és mik a fő érdeklődési köreik. Az app folyamatosan kalibrálta a híreket annak alapján, hogy bizonyos típusú és témájú tartalommal mennyi időt tölt a netező.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Január közepén azonban úgy tűnt, hogy egy év működés után leáll a híraggregátor-szolgáltatás, miután nem sikerült teljesítenie a tulajdonosok várakozásait. Az alapítók akkori bejelentésükben részben azzal magyarázták a leállást, hogy a Twitter rivális környezetében megnövekedett verseny, valamint a generatív mesterséges intelligencia szintén megváltoztatja az információ- és hírkeresési módokat. A piaci lehetőségek szintén korlátozottnak tűntek.
Érdekes fordulat, hogy a Yahoo a napokban bejelentette, hogy megvásárolja a platformot, az ügylet pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra a felek. A felvásárlásnak leginkább az a nem kendőzött célja, hogy a Yahoo az Artifact alatt dolgozó MI-alapú ajánlórendszert beépítse saját hírszolgáltatásaiba, többek közt a Yahoo Newsba, így a felhasználók személyre szabottabb ajánlásokat kaphatnak. Ugyan az Artifact izgalmas ötletnek tűnt, készítői nem tudták kellően vonzóvá tenni szélesebb felhasználói bázis számára, a tömegeket elérő Yahoo számára viszont kétségtelenül előnyös lesz egy fejlettebb ajánlórendszer.
A Yahoo többek közt már olyan médiamárkák birtokosa, mint a TechCrunch és az Engadget technológiai lapok.