Megfelelő mobilhálózat nélkül nincs okosmérés
Több tízezer ír háztartás tapasztalhatta meg az elmúlt időszakban az energiahálózathoz tartozó okosmérők egyik fonákoldalát, melynek köszönhetően ahelyett, hogy a tényleges fogyasztásuk alapján kapták volna a számláikat, még többet is kellett fizetniük - írja az Irish Independent.
Az ESB Networks energiaszolgáltató - mely eddig közel 1,6 millió okosmérőt telepített országszerte - a lapnak elismerte, hogy az elmúlt időszakban mintegy 80 ezer okosmérővel ellátott háztarást érintettek "átmeneti kommunikációs problémák", melyek elsősorban a gyenge mobilos térerőre voltak visszavezethetők.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A magyarázat önmagában aligha jelent vigaszt ugyanakkor annak a több ezer ügyfélnek, akiknél több hónapon - akár egy éven - keresztül nem valós fogyasztási adatok alapján kapták meg a számláikat, miután a kommunikácós hiba miatt a rendszer a korábbi átlagfogyasztásuk alapján kalkulálta ki a fizetendő végösszeget.
Hogy mégis miként fordulhatott elő, hogy az ESB-nél senkinek nem tűnt fel, hogy több ezer kihelyezett mérő nem küld adatokat, illetve nem csatlakozik a hálózathoz, az nem teljesen világos, mindenesetre a mostani eset is jól példázza, hogy az okosmérés tömeges megvalósítása milyen problémákhoz vezethet.