Egyre több magyart érnek el a TikTok hirdetései
Elérhetővé váltak a digitális trendeket elemző Kepios cég által készített „Digital 2024” jelentés Magyarországra vonatkozó adatai, ami azt mutatja, hogy hazánkban 2024 elején 9,24 millió lakos használja az internetet, ez pedig 91,8 százalékos penetrációt jelent. A teljes 10,07 millió fős lakosságnak körülbelül 8,2 százaléka offline, és egyáltalán nem használ internetet.
Az internethasználókból 7,29 millióan közösségimédia-használók is, ami a teljes lakosság 72,4 százaléka. Az előző év elejéhez képest 110 ezer fő mínuszt, tehát 1,5 százalékos csökkenést mért a Kepios.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Meta hirdetési forrásaiban közzétett adatok azt mutatják, hogy a Facebooknak hazánkban 5,35 millió felhasználója van jelenleg, ám mivel a cég az elmúlt hónapokban jelentős változtatásokat hajtott végre az elérési adatok jelentésében, nehezebbé vált a korábban közzétett adatokkal való összehasonlítás. A jelentés készítői a hirdetéseléréseket használják mérőszámként a legtöbb közösségi platform esetében.
A Facebook potenciális hirdetéselérése Magyarországon 100 ezerrel (-1,8 százalékkal) csökkent 2023. január és 2024. január között, a cég a teljes magyar lakosság 53,1 százalékát éri el hirdetésekkel. Csak október és január között 500 ezerrel (-8,5 százalékkal) csökkent azoknak a felhasználóknak a száma, akiket a marketingesek a Facebookon megjelenő hirdetésekkel elérhettek Magyarországon. A Kepios hozzáteszi, hogy a reklámelérési adatok nem egyeznek meg a Meta befektetői eredményhirdetéseiben közölt havi aktív felhasználók számokkal.
A Google hirdetési forrásai szerint a YouTube-nak 7,29 millió felhasználója van hazánkban, de itt is érvényes, hogy a hirdetések elérését mutató szám nem egyezik a havi aktív felhasználók számával, jelentős különbségek lehetnek a YouTube hirdetési közönségének mérete és a teljes aktív felhasználói bázis között. A cég saját adatai szerint azonban a YouTube hirdetései Magyarország teljes népességének 72,4 százalékát fedték le, mégis 110 ezerrel (-1,5 százalékkal) csökkent az elérhető felhasználók száma a vizsgált egy év alatt. Az Instagram esetében 2,7 millió felhasználót sikerül elérni, a teljes lakosság 26,8 százalékát.
Érdekesebb viszont, hogy a TikTokot birtokló ByteDance saját hirdetéstervező eszközeiben közzétett adatok azt mutatják, hogy a rövid videós platform potenciális magyarországi hirdetéselérése 597 ezerrel (+22,6 százalékkal) nőtt mindössze egy év alatt, rövidebb időtávot nézve pedig október és január közt 590 ezerrel (+22,3 százalékkal) nőtt az elérés.
Még több statisztika elérhető a teljes jelentésben ezen a linken.