Végre részletezte a Posta a webáruházakra vonatkozó előírásokat
Három hét múlva hatályba lép az a kormányrendelet, mely december óta a Temu mellett a leginkább borzolja a webáruház-üzemeltetők és tulajdonosok idegeit, a Magyar Posta honlapján pedig jobb későn mint soha jelleggel a hét végén megjelent egy tájékoztató, mely a jogi passzusokat továbbra is mellőzve igyekszik eligazítani a tanácstalan kereskedőket a március 28-i határidő előtt.
A weboldal (ami egy több pontból álló GYIK valójában) választ ad többek között arra a kérdésre, hogy miként lehet árazni a postai futározást abban az esetben, ha a webáruház nem köt egyedi szerződést a Postával.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A tájékoztató alapján az árfeltüntetéskor ilyenkor a korábban közölt vállalási árakat köteles alkalmazni a webshop, ugyanakkor a kiszállítás egyéb költségeit érvényesítheti, amennyiben azok jól láthatóan elkülönülnek a postai díjaktól.
Vagyis az 1990 Ft-os standard MPL szállítási kölstégre gond nélkül rárakhat a webshop mondjuk ugyanennyi adminisztrációs költséget, ha úgy tartja kedve, feltéve, hogy az az ászf-ben és a vásárláskor megjelenő tájékoztatások (pl. kosároldal) esetében az külön jelenik meg.
A fentieken túl kiderül az is, hogy a webáruház nem köteles sem leszerződni Postánál, sem regisztrálni.
Via 24.hu