Ha webshopod van, inkább ne nézd meg ezt a grafikont
Éppen tegnap írtunk cikket a kosárérték e-kereskedelmi magazin remek interjúja alapján arról, hogy - legalábbis az Ecommerce Hungary Egyesület szerint - mennyi gond nyomasztja manapság a webáruház-tulajokat, és most már tényleg ott tartunk, hogy minden napra jut valami rossz hír a szektor szereplői számára.
A Forbes már kvázi külön rovatot szentelt ezeknek Temu-akták címen, a Growww Digital pedig már-már irodalmi magasságokat elérő címadással küldött ma ki sajtóanyagot az agresszívan terjeszkedő kínai webshopról
Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
címmel. És akkor az MPL-paráról még nem is beszéltünk.
A webáruházak tulajdonosainak riogatásába ma a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is beszállt, melynek ugyan sok köze nincs a terület szabályozásához, ám szereti időnként megszondáztatni az internetezőket erről-arról.
Most éppen az online vásárlási szokásokra volt kíváncsi a hatóság, az összegyűjtött adatokból pedig egyebek mellett az derült ki, hogy az online rendelők aránya mindegyik termékcsoportnál mérséklődött a vizsgált időszakban (2021-2023), de annak mértékében jelentős különbségek vannak árutípusok szerint.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A legkisebb arányú visszaesés a divatáruk online vásárlóinak éves arányában volt (mínusz 12 százalék). Az élelmiszereknél, valamint az egészséggel kapcsolatos termékeknél (pl. gyógyszereknél, gyógyhatású készítményeknél) a csökkenés szintén mérsékelt. Ezzel szemben mintegy megfeleződött az online vásárlók aránya az építőanyagoknál, barkácscikkeknél, valamint a járműveknél és járműalkatrészeknél.
Általában azoknál az árucsoportoknál csökkent kevésbé a vásárlók száma, amelyekre a kisebb értékű, de gyakori vásárlás jellemző, a nagyobb értékű költések viszont már inkább elmaradtak a bizonytalan 2022-es és 2023-as években - figyelmeztet az NMHH.