Még több helyen szabadul a Facebook a Hírek fültől
Áprilistól kezdve az Egyesült Államokban és Ausztráliában sem lesz elérhető a 2019-ben indított Facebook News, azaz Hírek fül, ami a céggel szerződött nagy hírügynökségek és lapok tartalmait mutatta a tájékozódni kívánó felhasználóknak. A közösségi óriás decemberben az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Németországban szüntette meg a híreknek dedikált fület, amit azzal magyarázott, hogy erőforrásait más, a felhasználók számára érdekesebb fejlesztésekre irányítja át, például a rövid videókra.
A Meta most azzal indokolja a lépést, hogy az USA-ban és Ausztráliában az elmúlt év során 80 százalékkal esett vissza a Hírek fül használóinak száma, ami arra utal, hogy egyre többen a kapcsolatteremtés és a saját érdeklődési körök miatt használják a közösségi oldalt, és sokkal kevesebben érdeklődnek a hírek iránt.
Ezzel együtt a Meta többé nem fizet az ausztráliai helyi kiadóknak sem a tartalmaikért, aminek előzménye, hogy néhány éve a Facebook blokkolni kezdte a hírekre vezető linkeket az országban, válaszul a szigorodó helyi médiatörvényekre. A cég néhány nappal később feloldotta a linkek blokkolását, miután sikerült megállapodnia az ausztrál médiaszervezetekkel.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A helyi média szerint az Ausztrál Verseny- és Fogyasztói Bizottság úgy véli, hogy a Google és a Meta több tucat kiadóval kötött üzletet évi 200 millió dollár értékben, akik a későbbiekben elesnek ettől a bevételi forrástól. A cég közleményében leszögezte azt is, hogy nem köt új kereskedelmi ajánlatokat a hagyományos hírtartalmakra egyetlen olyan régióban sem, ahol eltávolította a Hírek fület.
A 2019-es bevezetésekor a Facebook azzal harangozta be a dedikált híraggregátor szekciót, hogy ezzel elősegítheti a minőségi újságírást és a demokráciát, a felhasználók pedig többet találkozhatnak a szórakoztatás, egészségügy, üzlet és sport területét érintő hírekkel. Ezzel megy szembe a Meta legújabb álláspontja, miszerint a hírek kevesebb mint 3 százalékát teszik ki a Facebookon látott tartalmaknak, így vélhetően nem éri meg már számára a kiadókkal való üzletelés.