Lakberendező mesterséges intelligenciát dobott össze az IKEA
Az IKEA áruházak választéka frusztráló mértékeket ölt bizonyos termékkatergóriákban, nem csoda, hogy az üzletekben szinte az egyetlen biztos pont, amibe a nem kellően felkészült vásárló kapaszkodhat a híres svéd húsgolyó az kantinban étteremben.
A svéd üzletlánc most egy új eszközzel igyekszik kedvében járni a potenciális vásárlóknak, akik nem tudják eldönteni, hogy a VIMLE vagy éppen a SÖDERHAMN kanapé mutatna jobban a nappalijukban és egyébként is milyen színű legyen a bútor kárpitja.
A lengyelek az új németek A lengyel informatikát már nyugati mércével kell nézni, mi is így tettünk az 52. kraftie adásban.
Ez az eszköz az OpenAI GPT áruházban napokban megjelent IKEA AI Assistant, mely lényegében az áruházlánc saját lakberendező mesterséges intelligenciája. Ez a rendszer az ígéretek szerint képes kontextusban, akár a felhasználó saját otthonában ábrázolni különböző bútorokat, a neki intézett, lakberendezési praktikákra vonatkozó komplex kérdések alapján, ezzel inspirálva a potenciális vásárlókat.
Az asszisztens emellett természetesen meg tudja mondani, hogy a kiválasztott bútorok melyik áruházban érhetők el készleten és kérés esetén egyből a kosárba is pakolja azokat.
Az IKEA AI Assistant bevallottan kísérleti eszköz, mely egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el, ám a tervek szerint még idén a legtöbb olyan piacon elérhetővé válhat, ahol a ChatGPT egyébként hozzáférhető.