Lakberendező mesterséges intelligenciát dobott össze az IKEA
Az IKEA áruházak választéka frusztráló mértékeket ölt bizonyos termékkatergóriákban, nem csoda, hogy az üzletekben szinte az egyetlen biztos pont, amibe a nem kellően felkészült vásárló kapaszkodhat a híres svéd húsgolyó az kantinban étteremben.
A svéd üzletlánc most egy új eszközzel igyekszik kedvében járni a potenciális vásárlóknak, akik nem tudják eldönteni, hogy a VIMLE vagy éppen a SÖDERHAMN kanapé mutatna jobban a nappalijukban és egyébként is milyen színű legyen a bútor kárpitja.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ez az eszköz az OpenAI GPT áruházban napokban megjelent IKEA AI Assistant, mely lényegében az áruházlánc saját lakberendező mesterséges intelligenciája. Ez a rendszer az ígéretek szerint képes kontextusban, akár a felhasználó saját otthonában ábrázolni különböző bútorokat, a neki intézett, lakberendezési praktikákra vonatkozó komplex kérdések alapján, ezzel inspirálva a potenciális vásárlókat.
Az asszisztens emellett természetesen meg tudja mondani, hogy a kiválasztott bútorok melyik áruházban érhetők el készleten és kérés esetén egyből a kosárba is pakolja azokat.
Az IKEA AI Assistant bevallottan kísérleti eszköz, mely egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el, ám a tervek szerint még idén a legtöbb olyan piacon elérhetővé válhat, ahol a ChatGPT egyébként hozzáférhető.