:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. február 6. 14:44

Bejött a Spotify-nak az áremelés és a leépítések

Rekord mértékben nőtt a legnépszerűbb zenei streamingszolgáltatás felhasználói bázisa.

Már több mint 236 millióan használják a Spotify prémium csomagját, ami 4 százalékkal több fizető hallgatót jelent a streamingszolgáltatás számára, ráadásul a havi aktív felhasználók számát is sikerült 5 százalékkal 602 millióra növelni a 2023-as év negyedik negyedévében, az előző év azonos időszakához mérve. Az egész évet nézve a Spotify felhasználói bázisa 113 millióval, a prémium előfizetők száma pedig 31 millióval nőtt, ezzel pedig önmagát meghaladva rekordot döntött a cég.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A Spotify a költséghatékonyság jegyében tavaly a harmadik kör leépítést hajtotta végre, melynek során alkalmazottai 17 százalékától, azaz több mint 1500 embertől vált meg, mindemellett több piacon is megemelte az előfizetés havidíját. Ennek ellenére a december 31-én végződő negyedévben 70 millió eurós veszteséget sikerült jelenteni szemben a harmadik negyedévi 65 millió eurós nyereséggel. Az egy évvel korábbi időszakos eredményhez képest azonban javulásnak tekinthető, amikor is 270 millió eurós veszteséget sikerült jelenteni. Az egész évet tekintve 532 millió eurós nettó vesztesége volt a Spotify-nak.

Az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel azonban nőtt, jelenleg 4,6 euró az előző negyedévi 4,34 euróval és az egy évvel korábbi 4,55 euróval szemben. A reklámbevételek szintén 501 millió euróra (körülbelül 538 millió dollárra) nőttek a negyedévben, ami a Wall Street Journal szerint történelmi csúcsnak számít.

Az eredményjelentés még mindig nem tesz említést arról, hogy mikor várható a Spotify veszteségmentes streamelést kínáló csomagjának érkezése, amit közel már három éve jelentettek be akkoriban „HiFi”, tavaly már a „Supremium” nevet viselő csomagként.

a címlapról