Egymásnak esett a TikTok és a világ legnagyobb zenekiadója
Szomorúan kezdődhet a február a TikTokon megjelenő véleményvezérek és tartalomelőállítók számára, hiszen nagyon úgy fest, hogy a közösségi szolgáltatás és a világ legnagyobb zenekiadója, a Universal Music nem igazán találja az összhangot egymással.
A két cég közti szerződés elsősorban azt teszi lehetővé, hogy a TikTokon megjelenő videók alatt a Universal szárnyai alá tartozó alkotók zeneszámai szóljanak - tekintve, hogy olyan szupersztárok tartoznak a kiadóhoz, mint Taylor Swift vagy éppen Billie Ellish, könnyű belátni, hogy a licencmegállapodás kifutásával keletkezik majd némi űr.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A szerződés meghosszabbítását a nyilvánosság előtt zajló oda-vissza üzengetés alapján a Universal Music fúrta meg, mivel a kiadó álláspontja szerint a TikTok a más közösségimédia-platformok által befizetett jogdíjak töredékét fizeti, ráadásul az új ajánlat még ennél is kevesebb pénzről szólt, amit elfogadhatatlannak minősített a zenekiadó.
A TikTok ezzel szemben a Universalt okolja az elmaradt megállapodás miatt, mely a közösségi óriás szerint ezzel egy több mint egymilliárd felhasználóval platformnak fordított hátat.
A világ második legnagyobb zenekiadójának számító Warner Bros. Music (melyhez többek között a Sony Music és az UMG is tartozik) nemrég sikeresen megállapodott a TikTokkal a szerzőknek járó jogdíjakról.