Tévesen jelezte az Apple Maps, hogy bezárt egy étterem
Egy törzsvendég telefonhívása után értesült róla Chris Pyatt vállalkozó, hogy étterme „véglegesen bezárt” üzletként van feltüntetve az Apple Maps térképen, ami jelentős bevételkiesést okozhatott a közel egy évtizede Queenslandben működő thai étterem számára. Az ausztráliai lapoknak adott interjúk szerint tavaly november-december környékén tűnt fel Pyatt-nak és feleségének, hogy drasztikusan visszaesett a bevételük, ezt pedig utólag összekötötték a nyitvatartási idő téves feltüntetésével, ami eltántoríthatta a potenciális vendégek egy részét.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Mivel androidos mobilhasználóként nem állt rendelkezésükre egy Apple-eszköz sem, ezért a jelzésig sokáig nem tűnt fel nekik, hogy tévesen szerepelnek az adatok a cupertóniak térképszolgáltatásában. Pyatt a techcég ügyfélszolgálatát kereste fel problémájával, de érdemi segítségnyújtást nem kaphatott, mivel „nem Apple-ügyfél”. Helyette azt ajánlották számára, hogy online jelentse be észrevételét, de csak egy generált automatikus üzenetet kapott válaszul.
Az Apple tájékoztatása szerint a felhasználók bármilyen webböngészőn keresztül kérhetik vállalkozásuk információinak frissítését, de Pyatt szerint a Microsoft Edge böngészőből ezt nem sikerült kiviteleznie. Végül a Google Chrome-ban sikerrel járt, de napokat kellett várni a megjelenített információk frissítésére. Ugyan az étterem nyitvatartási idejét viszonylag hamar sikerült rögzíteni, felmerült egy másik komoly probléma: az Apple térképén a gombostű nem jó lokáción jelezte az étterem elhelyezkedését.
A probléma nem egyedi, az Apple fórumain, a Redditen és a Quorán több cégtulajdonos számolt be hasonló esetekről, legtöbbször hibásan jelzett nyitvatartási időszakról, rosszul feltüntetett lokációról és helytelen telefonszámról szólnak a panaszok. Kihívást jelent, hogy még mindig nem kellően átlátható, honnan építi fel adatbázisát az Apple Maps, és a cég legtöbbször azt javasolja, hogy a cégtulajdonosok készítsenek ingyenes üzleti fiókot, amin keresztül beállíthatják adataikat.
Az eset rávilágít arra, hogy a kisvállalkozások számára egyre nagyobb kihívás menedzselni megjelenésüket a különböző platformokon, kiemelten fontossá vált, hogy rendszeresen ellenőrizzék a nyilvánosan megjelenő információkat, máskülönben borsos összegeket bukhatnak.