:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. január 10. 13:30

Elképesztő összegeket szórnak el a nézők a TikTokon

A TikTok lett az első olyan nem játék kategóriába tartozó mobilalkalmazás, amin belül több mint 10 milliárd dollárt (kb. 3523 milliárd forint) költöttek a fogyasztók.

A Data.ai kiadta legfrissebb, mobilalkalmazáson belüli költésekről és fogyasztói szokásokról szóló éves jelentését. Ebben ismét hangsúlyozza a ByteDance 2023-as nagy sikerét, hogy a TikTok lett az első olyan nem játék kategóriába tartozó mobilalkalmazás, amelynek sikerült átlépnie a 10 milliárd dolláros (kb. 3523 milliárd forint) kumulált fogyasztói kiadást. Itt még nincs vége: Lexi Sydow, a data.ai munkatársa szerint a TikTok várhatóan minden idők legnagyobb bevételű mobilalkalmazása lesz, ami 2024-ben már megközelítheti a 15 milliárd dolláros mérföldkövet is, és az év végére a felhasználók havi 40 órát fognak az appon belül tölteni.

A TikTok mellett a Disney+ streamingszolgáltatás alkalmazás is reziliensnek mutatkozott azzal a trenddel szemben, hogy az appon belüli költések általában csökkentek a játékok esetében, de a videó és streaming platformok eladásai 11 százalékkal növekedtek a rugalmas kereslet miatt. A játékipart érintő mozgások közül a legérdekesebb, hogy a kínai alkalmazásoknál kétszámjegyű visszaesést lehetett látni, ami 2%-kal húzta vissza a globális eladásokat.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A TikTok bevételeinek nagy részét azok az alkalmazáson belüli vásárlások, bizonyos érmék adták, amelyekkel a nézők borravalót és virtuális ajándékokat küldhetnek a kedvenc közvetítőinek (a bevétel felét a TikTok zsebreteszi). Az elemzők arra számítanak, hogy 2024-ben a közvetlen fogyasztói bevételszerzés a közösségi alkalmazásokban az alkalmazáson belüli vásárlások révén 150%-kal 1,3 milliárd dollárra nő.

Az alkalmazásokon belüli költések eltolódtak a játékoktól a streaming- és videószolgáltatások, valamint társkereső appok irányába, de az appfejlesztők fő bevételi forrásai továbbra is a hirdetések, tehát fontos marad a felhasználó figyelmének felkeltése és megtartása. A figyelemmel úgy tűnik, nincs gond: a fogyasztók ismét az előző évnél több időt töltöttek átlagosan az okostelefonjuk kijelzőjére tapadva, Indonéziában naponta több mint 6 órára nőtt a képernyőidő személyenként. A legmeghatározóbb 10 piac napi átlaga 5 óra.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról