Komoly gyomrost adott az idei Black Friday a kereskedőknek
Nem mentette meg semmi az e-kereskedelmi szektor idei novemberi akciós időszakát, mely magába foglalta a Black Friday/Week/November stb. promóciókat, a piaci szereplők többsége visszaeső forgalomról számolt be erre az időszakra - derül ki az Olcsóbbat.hu felméréséből.
Konkrétabban a teljes megkérdezett kör 45 százaléka szervezett akciót erre az időszakra, és az akciózók több mint kétharmada (69%) számolt be arról, hogy a fekete péntek forgalma alulmúlta előzetes várakozásaikat.
A beszámolók 46 százaléka jelzett a tavalyinál kisebb forgalmat, ami azt jelenti, hogy nem csupán az infláció mértékével, hanem azt meghaladó mértékben csökkent reálértékben az online kereskedők árbevétele.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A karácsonyi szezont illetően sincsenek túl rózsás elvárásaik a kereskedőknek, az ebben az időszakban fókuszba kerülő termékeket forgalmazó webáruházak 41 százaléka a tavalyi szezonhoz képest alacsonyabb forgalmat vár – 22 százalékuk szerint a visszaesés meghaladja a 20 százalékot is.
Hogy a Black Friday idén mennyire nem aratott zajos sikert, azt remekül szemlélteti, hogy a magyarországi e-kereskedelmi piac legnagyobb szereplője, az eMAG eddigi szokásától eltérően azóta is mélyen hallgat arról, hogy a november 17-én tartott akciós nap forgalma hogyan alakult (a cég előzetesen stagnáló, nagyjából 10,5 milliárd forintos árbevételre számított az akciós napon).
Az eMAG ezzel szemben a honi piacán rekordot döntött. Romániában a kereskedő november 10-i Black Friday forgalma elérte a 730 millió lejt (átszámítva kb. 55,4 milliárd forint), túlszárnyalva a 680 millió lejes előzetes várakozást.