Egyre több ügyfelet terel privát IP alá a Telekom
Valószínűleg nem árulunk el különösen nagy újdonságot senkinek sem azzal, hogy a publikus IPv4 címek erősen fogytán vannak (vagyis gyakorlatilag elfogytak), amely az internetszolgáltatókat, illetve bizonyos esetekben azok ügyfeleit is új kihívások elé állítja. A hálózatüzemeltetők két eszközhöz nyúlnak előszeretettel a probléma kiküszöbölésére: az egyik a NAT (pontosabban a carrier-grade NAT, azaz CGN) a másik az IPv6.
A Magyar Telekomnál a kettő kéz a kézben jár, a szolgáltató folyamatosan tereli át az xDSL- és újabban GPON-alapú elérést használó ügyfeleket NAT platform alá, ami bizonyos esetekben problémákhoz vezethet, jellemzően akkor, ha az előfizető kívülről szeretné elérni az otthoni hálózatába kötött eszközeit.
A Telekom éppen az elmúlt hetekben bővítette ki azon ügyfelek körét, melyeknél NAT-olást alkalmaznak, ennek hátteréről kérdeztük a szolgáltatót.
Az elmúlt 7 év során szignifikánsan csökkent azon szolgáltatások száma, amelynél a NAT-olás problémát okozhatott (pl. okosotthon, kamera, NAS stb.) – felismerték a gyártók is a problémát és jellemzően az otthoni hálózatban lévő eszköz és a mobilalkalmazás is egy szerveren keresztül kommunikál egymással, nem direktben
-írta megkeresésünkre a Magyar Telekom Vállalati Kommunikációs Igazgatósága.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Hozzátették, jelenleg a Telekom teljes vezetékes internetforgalmának fele már IPv6-on zajlik, ez esetben értelemszerűen nincs szükség NAT-ra, hiszen a publikusan kiosztható címeket ez a protokoll megsokszorozza, így akár a magánhálózatba kötött kliensek is egyedi, publikus címet kaphatnak.Részben a fentiek miatt a Telekom jelenleg kizárólag azoknál az ügyfeleknél alkalmaz IPv4 NAT-ot, melyeknél az IPv6 elérés biztosított.
Egyedi, a címfordításra visszavezethető problémák esetén a szolgáltató ügyfelei továbbra is kérhetik az ügyfélszolgálaton, hogy vegyék ki őket a NAT alól - jegyzi meg a Telekom.