Példátlan összefogás szorította sarokba Svédországban a Teslát
Immár a második hónapjába lép a legnagyobb svéd gyártócégeket tömörítő szakszervezet, az IF Metall és a Tesla helyi leányvállalatának egymásnak feszülése, melynek hátterében az amerikai autógyártó gépjárműveit javító munkások ellátmányával kapcsolatos követelések állnak. A szakszervezet akciója mostanra olyan jelentős szolidaritási hullámot keltett, ami rövid távon gyakorlatilag lehetetlenné teszi az új Teslák értékesítését a skandináv országban.
Az október 27-én kezdődő sztrájkhoz először
- a svéd villanyszerelők szakszervezete csatlakozott, melynek tagjai megtagadják a Tesla töltők javítását,
- aztán jött a fényezők szakszervezete, melynek tagjai nem végeznek fényezési munkálatokat Teslákon,
- majd a szálítmányozók szövetsége megtagadta, hogy az országba érkezett Teslákat lerakodják a hajókról,
- és ha ez nem lenne elég, az irodai karbantartási és takarítási munkálatokra szakosodott cégek szakszervezetének tagjai nem hajlandók a Tesla svéd irodáinak és egyéb létesítményeinek a takarítására.
A fenti problémákkal még csak-csak megbirkózott volna Elon Musk cége,
ám a postai és futárcégek szakszervezete, a Seko bevitte a mindent eldöntő KO-t azzal, hogy egyik erre kizárólagosan jogosult tagja a svéd közlekedési hatóság által kiadott rendszámtáblákat nem kézbesíti a Tesla kereskedések számára.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A hatóság ráadásul teljes mellszélességgel a sztrájkolók oldalára állt azzal, hogy a meglévő keretszerződésre hivatkozva közölte, nem hajlandó a Postnord helyett más partnerre bízni a rendszámok kiszállítását.
Az ügy ezzel persze nem ért véget, a Tesla hétfőn beperelte a svéd szakhatóságot, illetve közölte, a cégnek jogában áll nem elfogadni a kollektív szerződésben foglaltakat, a hatóságnak azonban kötelessége az új rendszámok eljuttatása a gépjárműkereskedésekbe.