Négy kerékkel, pályán kívül - mostantól AI figyeli árgus szemekkel az F1 pilótáit
A Formula 1 kiélezett világában minden századmásodperc számít, amire éppen a november 5-én megrendezett Sao Paulói nagydíj befutója az egyik legemlékezetesebb példa, ahol Fernando Alonso 53 ezredmásodperccel előzte meg a harmadik helyért folytatott küzdelemben Sergio Perezt, a Red Bull versenyzőjét.
Bár a befutók rendszerint ennél kevésbé szorosak, különösen idén vált problémává, hogy a pilóták a szabálytalan pályaelhagyások révén sokszor jogosulatlan előnyre tehetnek szert, ami akár egy-egy verseny végeredményére is hatással lehet.
Miután a júliusi osztrák nagydíjon a versenyirányítás négyfős stábjának összesen 1200 ilyen pályaelhagyásos esettel kellett egyenként foglalkoznia, az FIA belátta, hogy ez így nem mehet tovább, a stewardok munkáját megkönnyítő mesterséges intelligencia pedig a szezon utolsó, Abu-Dzabiban rajtoló versenyére lett kész.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A Computer Visionnek nevezett technológia mostantól a bírák rendelkezésére álló zártláncú kamerarendszer felvételei alapján pixelpontosan képes lesz beazonosítani, ha egy autó négy kerékkel elhagyta a pálya szélét jelző fehér vonalat, a cél pedig, hogy a nyilvánvalóan szabálysértő eseteket a rendszer automatikusan kiszűrje a véleményes helyzetek közül (értsd többek között amikor Sainz "úgy látja", hogy az előtte haladó Hamilton a kelleténél jobban kiegyenesítette a sikánt).
Az FIA reményei szerint a mesterséges intelligencia az emberi elbíráslást - vagyis tényleges közbeavatkozást - igénylő esetek számát versenyenként átlagosan 50-re csökkenti.