Érdekel még bárkit is a Black Friday?
Eléggé beszédes, hogy október vége van, de csak most futott be az első hazai közvéleménykutatás az idei Black Friday -szezonról, amit tényleg joggal nevezhetünk szezonnak, hiszen novemberben nincs olyan hét, amikor valamelyik nagy üzletlánc vagy online értékesítő ne tartana Black Friday-t, adott esetben egy egész héten át.
A fogyasztói társadalom ünnepe az Egyesült Államokból átszivárogva Kelet-Európába azért némileg veszített a patinájából, különösen most, amikor a vásárlóerő a gazdasági környezetnek köszönhetően padlót fogott, a kiskereskedelem volumene pedig hónapról-hónapra tartós csökkenést mutatott hazánkban éves és havi összevetésben is.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ettől függetlenül a Reacty Digital és a Shoptet reprezentatív kutatása alapján a Black Friday bogarat sikerült mindenkinek elültetni már korábban a fülébe, a megkérdezettek 45%-a pedig tervezi, hogy vásárol is majd valamit valamelyik akciós napon/héten, más kérdés, hogy a korábbi évek tapasztalatai alapján még a szakemberek is úgy látják, hogy amikor a kasszáknál ki kellene nyitni a pénztárcát, ez az arány azért lényegesen csökken.
A kutatásból kiderül, hogy a magyarok fele (51%) egyértelműen úgy gondolja, hogy mindenki vásárol az akciók miatt, pedig sokszor nincs rá szüksége, a valóságban viszont jelentősen kevesebben tesznek így. Tízből négyen (43%) nem tartják elég nagynak a kedvezményeket és csak a felnőttek ötöde (19%) vásárol szinte mindig ilyenkor - mutat rá a felmérés.